- tények és vélemények a fiatalosságról

A gazdasági válság ellenére a fogyasztók továbbra is költenek az öregedésgátló termékekre, ami azt jelenti, hogy fiatalos külsejük megtartását a szépség- és egészségápolás többi válfaja fölé helyezik.1 Mindössze tíz éven belül, az emberiség történelmében először, a 65 éves vagy annál idősebbek száma meghaladja az 5 évesnél fiatalabb gyermekek számát.2 A 65 éven felüliek száma várhatóan megduplázódik 2050-re.2 A baby-boomer nemzedék csaknem 80 %-a törekszik a fiatalos külső és közérzet megőrzésére.3 A fogyasztók 90%-át az érdekli, hogyan választhatnának egészséges életmódot.3 A globális kozmetikai- és szépségipar 333 milliárd dolláros ipari szegmens, amelynek leggyorsabban növekvő ágazata az öregedésgátlás.4 A globális wellness-termékipar 569 dollárt tesz ki, az öregedésgátlás pedig a leggyorsabban növekvő iparága.5 Az anti-aging piac várhatóan 274,5 milliárra bővül 2013-ra.6

„Mire az ember olyan bölcs lesz, hogy jól tudná élni az életét, már elmúlik belőle az élet. Jó tudni, hogy a tudomány segítségével létrejött olyan  technológia, amellyel ez az ellentmondás feloldható. Mindannyian félünk az öregedéstől, az elmúlástól. Mindig csodálattal és irigykedve néztem az egészséges idős embereket. Megnyugtató arra gondolni, hogy létezik ilyen. Örülök, hogy ezzel esélyt kapok arra, hogy a várható öregkoromat én is félelem nélkül, fiatalosan, energikusan tölthetem majd.” (Hegyi Barbara)

„Sohasem féltem az öregedéstől, de megvallom, hogy titokban felelőtlennek tartottam magam emiatt. Elfelejtettem volna felnőni, s ezért nem tartok az idő múlásától? És nem! Nekem volt igazam! Dr. Joseph Chang könyve arra tanít, hogy ne elszenvedői hanem alakítói legyünk az életünknek." (Komlósi Ildikó)

„Isten megteremtette a Földet és az embernek törvénybe adta annak megőrzését. Nem rombolását és nem pusztítását. A saját egészségünk és "szépségünk" megőrzése tehát kötelességünk, nem hiúság vagy társadalmi elvárás kérdése. A természetes és nem agresszív létezés, az üde és fiatalos külső, a harmónikus életvitel és a tudatos gondolkodás együtt az az életforma, amelyhez Dr. Chang ezzel a könyvével kivételesen nagy segítséget ad mindenki számára.” (Rost Andrea)


2015-re az öregedésgátlási ipar előirányzott növekedési mutatói a következőképp alakulnak:
76% az Egyesült Államokban
73% Európában
72% Japánban
82% a Csendes-óceán térségében7

1 A bőrápolás új értékfelfogása, 2011. március, Euromonitor

2 Az öregedő világ: 2008. Nemzetközi népesedési jelentés. 2009. július, Nemzeti Öregedési intézet és az USA Népszámlálási Irodája.

3 Az öregedésgátlás piaca: globális perspektíva, 2008. Datamonitor.

4 Trendfigyelő: Az ipar a határpiacokra és a niche piacok területének növekedésére. 2009. május  Globális kozmetikai – és piperecikkgyártás: A szépségipar következő forró pontjai. 2009. június

5 Euromonitor OTC Egészségügyi jelentés, 2009. július

6 BCC Kutatás, piackutatási jelentés: “Öregedésgátló termékek és szolgáltatások: A globális piac” 4-26. oldal http://www.bccresearch.com.

7 Öregedésgátló termékek – Globális üzletstratégiai jelentés 2008. március, Globális Ipari Elemzők, Inc.


További információ: Holub Katalin (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)