Az emberek döntő többségének fontosabb a baráti kör, mint a szakmai előmenetel. Ha választhatnak, a válaszadók 61%-a inkább a privát kapcsolatainak ápolása, semmint a munkahelyi ranglétrán felfelé lépdelés mellett dönt - az Ipsos nemzetközi adatai alapján.

A BRIC országokban (Brazília, Oroszország, India, Kína), a Közép-Keleten és Afrikában „fifti-fifti” ez az arány. Indonéziában és Indiában a legmagasabb a „karrieristák” aránya (előbbiben közel kétharmados) – ők akár az életre szóló barátságukat is feláldozzák, csak hogy befussanak, de például Japánban is az európai szinten van (29%) ugyanez a mutató.

A vizsgált országok közül egyébként egyedül Svédországban (18%) akarnak kevesebben karriert építeni a sírig tartó barátságok helyett, mint Magyarországon (26%)! Nálunk úgy látszik, hogy a magánélet fontosabb, mint a munka – vagy egyszerűen túl kicsi a foglalkoztatás ahhoz, hogy elérjük az európai átlagot (28%)?

Létezik egy utolsó kívánság, amit soha senki sem mondott még a halálos ágyán: „Bárcsak többet dolgoztam volna!” Talán igaza volt Darwinnak, amikor azt állította, hogy egy ember értének legjobb fokmérői a barátai.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Pintér Róbert online ügyfélkapcsolati igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)