A G20-csúcsot beárnyékolja, hogy továbbra sem javul az állampolgároknak az egyes országok gazdasági helyzetéről alkotott véleménye.
A www.canada.com számára készült legfrissebb Ipsos felmérés szerint a Torontóban rendezett G20-csúcsot beárnyékolja, hogy nem javul az egyes nemzetgazdaságok állapotának lakossági megítélése. A 2007 áprilisa óta havi rendszerességgel folyó konjunktúrakutatásban idén májusban – a világ GDP-jének 75%-át képviselő - 24 ország 18.624 felnőtt lakosa válaszolt.
A konjunktúraindex 2007 áprilisában állt a legmagasabb értéken, amikor a válaszadók 66%-a tartotta “jónak” saját nemzetgazdasága állapotát, míg a legalacsonyabb értéket - 37 pontos zuhanás után - 29%-kal 2009 áprilisában, a világgazdasági recesszió mélypontján regisztrálták. A globális lakossági konjunktúraindex 2010 januárja óta gyakorlatilag változatlan, a lakosság 38%-a ítéli jónak saját országa gazdaságának állapotát.
Összevetve a májusi adatokat az áprilisiakkal, elmondható:
• A világ polgárai közül tízből négyen tartják a nemzetgazdaságuk állapotát aktuálisan “jónak”. Ez egy pontnyi emelkedést jelent az áprilisban mért 38%-hoz képest.
• Azok az országok, ahol a gazdaság megítélése leginkább javult a következők: Brazília (+5 pont), Szaúd-Arábia (+4 pont), Svédország (+4 pont) és Mexikó (+3 pont).
• Azok az országok, ahol a saját gazdaság lakossági megítélése a legnagyobb mértékben romlott: Németország (-7pont), Nagy-Britannia (-5 pont), Kína (-3 pont) és Olaszország (-3 pont).
• Regionális változások április óta: G8 országok -3 pont, Európa: -1 pont, Észak-Amerika -3 pont, Latin-Amerika +3 pont, Ázsia és a Csendes-óceán térsége +1 pont, Brazília, Oroszország, India és Kína esetén nincs változás.
Az alábbi lista a saját országuk gazdaságát jónak minősítők aránya szerint rangsorolja az országokat, zárójelben található az április óta mért változás.
% Total May '10 Change over April ‘10
Total 39% (+1)
India 85% ( -1)
Saudi Arabia 80% (+4)
China 78% ( -4)
Australia 74% (+1)
Brazil 65% (+5)
Canada 64% ( -3)
Sweden 60% (+4)
Indonesia 52% ( 0)
Poland 45% ( -2)
South Africa 41% ( -3)
Turkey 40% (+1)
Germany 37% ( -7)
South Korea 31% ( -1)
Russia 30% (+2)
Argentina 27% (+2)
United States 23% ( -2)
Belgium 23% ( -1)
Mexico 23% (+3)
Italy 14% ( -3)
Great Britain 13% ( -4)
France 8% ( -1)
Hungary 8% ( 0)
Japan 6% ( -1)
Spain 6% (+3)
Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.
Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu
További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)