Csak harmaduk (35%) elégedett azzal, ahogy a dolgok manapság mennek az országukban; a gazdasági növekedést, s a személyes pénzügyi kilátásokat borúlátóan ítélik meg.

A www.canada.com számára - a Torontóban rendezett G20-csúcs kapcsán - készült legfrissebb Ipsos felmérés szerint a vizsgált országok polgárai többnyire úgy gondolják, hogy rossz úton járnak, s elégedetlenek azzal, ahogy a dolgok manapság mennek az országukban.

A negatív vélekedést erősíti - amit a pénzügyminisztereknek, s a központi bankok vezetőinek is szem előtt kell tartaniuk a tanácskozásaikon -, hogy a fogyasztói bizalmat építő tényezők mit sem javultak: nincs kézzel fogható jele a nemzetgazdaságok növekedésének, továbbra is érzékelhető a munkanélküliségtől való félelem, a személyes pénzügyi várakozások jelenleg - s várhatóan a következő hónapokban is  - pesszimisták.

A világ GDP-jének 75%-át képviselő  24 ország 18.624 felnőtt lakosának megkérdezésével készült májusi kutatás szerint:

•    Csak 39%-nyian  hiszik, hogy országuk a helyes irányban halad:


Total May '10
Total                          39%

China                          77%
India                           64%
Indonesia                    64%
Saudi Arabia               64%
Australia                     57%
Russia                        54%
Canada                       53%
Brazil                          49%
Poland                        45%
Sweden                      45%
United States              39%
Turkey                        37%
Hungary                     34%
Great Britain               31%
South Korea               31%
Germany                    28%
South Africa               27%
Italy                             24%
Mexico                       21%
Japan                         19%
Argentina                    18%
Spain                          17%
France                        17%
Belgium                      14%


•    Csak egyharmadnyian (35%) elégedettek azzal, ahogy a dolgok az országukban mennek:

Total May '10
Total                          35%

India                            71%
China                          70%
Australia                     63%
Canada                       61%
Sweden                      54%
Germany                    52%
Saudi Arabia               49%
Brazil                          44%
Poland                        40%
Turkey                        36%
Great Britain               33%
South Korea               31%
United States              31%
Russia                        26%
Indonesia                    25%
South Africa               24%
Japan                         21%
France                        21%
Italy                             20%
Belgium                      16%
Argentina                    15%
Hungary                     15%
Mexico                       11%
Spain                          10%



•    Általánosságban elmondható:

-    Csak 30%-nyian tartják “erősnek” országuk aktuális gazdaságát.
-    Csak 31% reméli, hogy gazdaságuk állapota a következő hat hónapban erősödni fog.
-    48% tud említeni a családjában, vagy a közvetlen környezetében olyan személyt, aki a gazdasági nehézségek miatt veszítette el az elmúlt félévben az állását.
-    58% állítja, hogy kevésbé biztos a saját, a családtagjainak, vagy ismerősei állásának a megőrzésében, mint volt fél évvel ezelőtt.
-    20% mondja, hogy a családtagjai, vagy az ismerősei között lesz olyan, aki nagy valószínűséggel elveszti az állását a következő hat hónapban.
-    Csak 31% értékeli “erősnek” a saját aktuális pénzügyi helyzetét.
-    Csak 39% várja, hogy a személyes pénzügyi helyzete erősödni fog a következő hat hónapban.

Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)