Csak harmaduk (35%) elégedett azzal, ahogy a dolgok manapság mennek az országukban; a gazdasági növekedést, s a személyes pénzügyi kilátásokat borúlátóan ítélik meg.
A www.canada.com számára - a Torontóban rendezett G20-csúcs kapcsán - készült legfrissebb Ipsos felmérés szerint a vizsgált országok polgárai többnyire úgy gondolják, hogy rossz úton járnak, s elégedetlenek azzal, ahogy a dolgok manapság mennek az országukban.
A negatív vélekedést erősíti - amit a pénzügyminisztereknek, s a központi bankok vezetőinek is szem előtt kell tartaniuk a tanácskozásaikon -, hogy a fogyasztói bizalmat építő tényezők mit sem javultak: nincs kézzel fogható jele a nemzetgazdaságok növekedésének, továbbra is érzékelhető a munkanélküliségtől való félelem, a személyes pénzügyi várakozások jelenleg - s várhatóan a következő hónapokban is - pesszimisták.
A világ GDP-jének 75%-át képviselő 24 ország 18.624 felnőtt lakosának megkérdezésével készült májusi kutatás szerint:
• Csak 39%-nyian hiszik, hogy országuk a helyes irányban halad:
Total May '10
Total 39%
China 77%
India 64%
Indonesia 64%
Saudi Arabia 64%
Australia 57%
Russia 54%
Canada 53%
Brazil 49%
Poland 45%
Sweden 45%
United States 39%
Turkey 37%
Hungary 34%
Great Britain 31%
South Korea 31%
Germany 28%
South Africa 27%
Italy 24%
Mexico 21%
Japan 19%
Argentina 18%
Spain 17%
France 17%
Belgium 14%
• Csak egyharmadnyian (35%) elégedettek azzal, ahogy a dolgok az országukban mennek:
Total May '10
Total 35%
India 71%
China 70%
Australia 63%
Canada 61%
Sweden 54%
Germany 52%
Saudi Arabia 49%
Brazil 44%
Poland 40%
Turkey 36%
Great Britain 33%
South Korea 31%
United States 31%
Russia 26%
Indonesia 25%
South Africa 24%
Japan 21%
France 21%
Italy 20%
Belgium 16%
Argentina 15%
Hungary 15%
Mexico 11%
Spain 10%
• Általánosságban elmondható:
- Csak 30%-nyian tartják “erősnek” országuk aktuális gazdaságát.
- Csak 31% reméli, hogy gazdaságuk állapota a következő hat hónapban erősödni fog.
- 48% tud említeni a családjában, vagy a közvetlen környezetében olyan személyt, aki a gazdasági nehézségek miatt veszítette el az elmúlt félévben az állását.
- 58% állítja, hogy kevésbé biztos a saját, a családtagjainak, vagy ismerősei állásának a megőrzésében, mint volt fél évvel ezelőtt.
- 20% mondja, hogy a családtagjai, vagy az ismerősei között lesz olyan, aki nagy valószínűséggel elveszti az állását a következő hat hónapban.
- Csak 31% értékeli “erősnek” a saját aktuális pénzügyi helyzetét.
- Csak 39% várja, hogy a személyes pénzügyi helyzete erősödni fog a következő hat hónapban.
Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.
Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu
További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)