A nyár utolsó hónapjában a júliusi hónaphoz képest kis mértékben, de növekedett a hazai lakosság körében a rádióhallgatásra szánt idő mennyisége.

2010 augusztusában (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 89,5%-a, azaz 7 619 000 fő hallgatott rádiót, és a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében átlagosan 4 óra 20 perc volt, amely 20 perccel több az előző hónaphoz képest.

Legmagasabb hallgatottság a reggeli, délelőtti időszakban - 6 órától 10 óráig – volt jellemző, amely az összrádióhallgatási idő több, mint harminc százalékát (31,5%) tette ki. A rádióhallgatás a csúcsot egy átlagos napra vonatkozóan ebben a hónapban is 9 órakor érte el, amikor is a 15 évesnél idősebb lakosság majdnem egyharmada (31,4%) kapcsolódott be a különböző reggeli műsorokba.

A korábbi hónapokhoz képest augusztusban a hétköznapi rádióhallgatás volt jelentős mértékű, az átlaghétköznapra vonatkozó elérés a 15 évnél idősebb hazai lakosság körében 74,5%-os volt, ami az idei évben a legmagasabb értéket jelenti. Ezen belül is kiemelkedő volt a reggeli műsorok hallgatottsága: a 6-10-ig terjedő idősáv hallgatottsága augusztusban már visszatért a nyarat megelőző magasabb hallgatottsági szintre.

Egy augusztusi átlag hétköznapon a rádiózásra szánt idő a hallgatók körében átlagosan 4 óra 26 perc volt.

A hétvégi rádióhallgatás - nyilvánvalóan a nyári időszak miatt – valamivel kisebb mértékű volt a megelőző hónapokhoz képest, ám az átlag hétvégi napra vonatkozó elérés a 15 évnél idősebbek körében még így is 61,7%-ot tett ki.

További információ: Melles Katalin kutatásvezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Átlaghétköznapra vonatkozó elérés (15+; reach, %)

2010. május    72,8 %
2010. június    73,1 %
2010. július    72,0 %
2010. augusztus    74,5 %

Forrás: GfK – Ipsos Rádiós közönségmérés, 2010. augusztus


Módszertan:

Kutatási adatok:
•    Adatfelvétel ideje: 2010. augusztus 2-15., napi egyenletes almintán
•    Módszertan: hibrid: telefonos (CATI), részben online (CAWI)
•    Mintanagyság: 2 000 fő