Közel kétmillióan kattintottunk valamelyik biztosítási oldalra a novemberi kötelező felelősségbiztosítás kampány idején mért közönségadatok alapján.

A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési kutatás adatai alapján 2010 novemberében több mint 1,8 millió hazai internetező látogatta meg valamelyik biztosító, vagy biztosítást közvetítő cég weboldalát, ez a 2009. novemberi számnál 50%-kal magasabb érték. A 2010. októberi adatokhoz képest a növekedés közel 1 millió fő, tehát ennyien szinte bizonyosan a kötelező biztosítási díjak számítása és biztosítási szerződés megkötése miatt látogatták meg az oldalakat.

A biztosítási portálokra egy hónap alatt átlagosan közel 4 alkalommal tértek vissza a látogatók, azaz jellemzően körültekintőek voltak és alaposan körbejárták a biztosítási díjak kérdését. Ezt az is alátámasztja, hogy legnagyobb biztosítási alkusz weboldal látogatóinak közel 60%-a járt még legalább egy másik biztosítási portálon, a látogatók egyharmada pedig kifejezetten másik biztosítás-közvetítői oldalt is meglátogatott.

A biztosítási portálok látogatói között népességbeli arányukhoz képest felülreprezentáltak a magasabb iskolai végzettségűek és a kistelepüléseken élők, ez utóbbi oka a biztosítási irodák nehezebb elérhetősége lehet. A kistelepülésen élők egyébként a biztosítási portálok heavy user csoportja: mindössze a látogatók 28%-a tartozik ebbe a célcsoportba, de hozzájuk köthető az összes oldalletöltés és az összes oldalon töltött idő 45%-a.

A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer (gIA) a Gemius SA és az Ipsos Zrt. konzorciumában végzett site-centrikus és paneles mérésen alapuló kutatás, amely a 2009-es online közönségmérési pályáztatás eredményeképpen a piaci egyenértékes adatokat szolgáltatja.

Gemius SA

A Gemius nemzetközi online kutatóintézet az internet kutatásának és az interneten történő kutatásnak mintegy előfutáraként vált mára Európa piacvezető szolgáltatójává. A vállalat professzionális kutatási, elemzői és tanácsadói szolgáltatást nyújt weboldal-központú, felhasználó-központú, valamint egyéb fejlett kutatási technológiák eredményeire alapozva. A Gemius információt szolgáltat az internet-felhasználók weboldal-használati szokásairól (gemiusTraffic), az internetező közönség szociodemográfiai profiljáról (gemiusProfile), az online hirdetési kampányok hatékonyságáról (gemiusEffect), valamint a weboldalak kezelhetőségéről (gemiusUsability). A vállalat ad hoc kutatásokat is folytat, teljes mértékben a felhasználók igényeinek megfelelően (gemiusAdHoc). A fenti kutatási szolgáltatásokon kívül, a Gemius elemzi azon felhasználók viselkedését is, akik online multimédia tartalmakat néznek (gemiusStream) és egy olyan eszközt is kínál, amely segítségével azonnal mérhetővé és láthatóvá válnak a látogatók adott weboldalon végzett kattintásai (gemiusHeatMap). A Gemius gemiusAudience elnevezésű kutatása - amely Magyarországon gemius/Ipsos Audience kutatásként ismert - online hirdetési valutaként szolgál az online közönségmérés területén, már szinte fél Európában. A vállalatot 1999-ben alapították Lengyelországban, ma már mintegy 20 országban van jelen Európában és a Közel-Keleten. A Gemius Hungary Kft. 2005-ben alakult és a Gemius S.A. magyarországi leányvállalataként mindössze 5 év alatt, a hazai internetes kutatás specialistája lett. (www.gemius.hu)

Ipsos Zrt.

Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ: Kovács Márton kutatásvezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)