Lakossági online kutatást készít az Ipsos Zrt. a hazai okostelefon-piacról, amelyben a használati trendeket, véleményeket és attitűdöket vizsgálják. Az eredmények áprilisban látnak napvilágot.

A felmérés a 2010 tavaszi vizsgálat megismétlése kibővített kérdőívvel – az elmúlt egy évben megjelent új trendek, például a táblagépek vizsgálatával. A kutatás lehetővé teszi annak megállapítását, hogy mennyit fejlődött Magyarországon egy év alatt az okostelefon-piac. Az adatok első bemutatására a 2011. április 6-án megrendezendő Smartmobil ’11 konferencia keretében kerül sor (http://www.smartmobilhq.hu/).

A kutatásból a többi között kiderül, milyen márkájú készülékeket használ a lakosság, illetve hogyan, s elsősorban mire használja azokat. Külön kérdés vizsgálja, hogy szeretnének-e az emberek okostelefont, illetve táblagépet vásárolni – illetve, ha nem, akkor mi áll az elutasítás mögött. A kutatás fel kívánja tárni, mennyire ismerik az emberek idehaza a főbb okostelefon operációs rendszereket, továbbá vásárolnának-e iPhone-t, androidos készüléket vagy Windows Phone-t.

Az Ipsos célja, hogy a felmérés a hazai okostelefon-piac egyik alapkutatásává válhasson. A kutatást támogatók teljes körűen hozzáférhetnek az idei és a tavalyi adatokhoz.

További információ: Pintér Róbert, Ipsos online ügyfélkapcsolati igazgatója: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy 30/999-6595.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben  is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu