Az Ipsos Global @dvisor kutatássorozatának legfrissebb megállapításai szerint a 23 felmérésben résztvevő ország lakóinak többsége (72%) egyetért azzal az állítással, hogy a népfelkelést követő változások jelentősen javítják majd a Közép-Keleten és az Afrikában élők életkörülményeit, de megosztottak a válaszadók abban a kérdésben, hogy mindez demokráciához vezet-e (52%) vagy sem (47%).

Megosztottan vélekednek a válaszadók arról, hogy milyen eredmény várható: 52% szerint demokratikus viszonyokat hoz a változás, míg 47% szerint nem lesz kecsegtető a kimenet, minden marad úgy, ahogy volt, vagy még a korábbinál is rosszabbra fordul.

Regionálisan a latin-amerikai országok (81%) értenek a leginkább egyet azzal, hogy a közép-keleti és afrikai felkelések következményeiként keletkező változások jelentős javulást hoznak az ott lakók mindennapi életébe. Ezzel az állítással a legintenzívebben egyetértő országok: India (88%), Törökország (87%), Mexikó (85%), Olaszország (84%), Brazília (80%), Argentína (78%) és Svédország (78%). Kevésbé bíznak pozitív változásban Oroszország (55%), Németország (55%), Szaúd-Arábia (61%), Lengyelország (61%), Nagy-Britannia (61%), Magyarország (63%) és Ausztrália (65%) polgárai.

Nem meglepő, hogy megosztott a világ válaszadóinak vélekedése a végkimenetet illetően, vagyis, hogy vajon eredményes lesz-e a népfelkelés és sikerül-e leváltania a kormányt, s vele a vezetőket. 52% gondolja, hogy demokratikus alapokon nyugvó irányítás kerül a korábbi helyére, akik mellett a polgárok szabadon  érvényesíthetik az akaratukat, valódi beleszólással a saját sorsuk alakulásába, szemben azzal 47%-nyi válaszadóval, akik szerint a jelenlegi kormányt, s vezetőit hasonlóan rosszak, vagy a korábbiaknál is rosszabbak követik.

Dél-Korea (75%), India (74%), Indonézia (66%) és Brazília (65%) válaszadói vélik leginkább úgy, hogy a feltételezett új kormány demokratikus lesz. Latin-Amerika (61%) az a régió, amelyik leginkább osztja ezt az álláspontot. Oroszország (29%), Szaúd-Arábia (37%), Belgium (38%), Nagy-Britannia (41%), USA (42%) és Lengyelország (42%) polgárai gondolják legkevésbé, hogy a változás jobb, demokratikusabb viszonyokat hoz, úgy vélik, hasonló vagy rosszabb kormány kerül a bársonyszékbe. Európa (46%) számít a legpesszimistábbnak ezen a téren.

További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 66 országban több mint 9000 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2009-ben az Ipsos Csoport árbevétele összesen 943,7 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben  is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu