Összeállt Az Év Terméke Díj hazai zsűrije, amelynek elnöke Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára, tagjai* pedig a gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacán jártas, márkafüggetlen szakemberek, marketing szakértők, valamint a termékfejlesztések és a márkaépítés területén otthonosan mozgó, gyakorlati tapasztalatokkal bíró üzletemberek. A Product of the Year nemzetközi program keretében minden országban a terület elismert szakértői alkotják azt a grémiumot, amely a fogyasztói szavazás előtt szakmailag előszűri a céges jelöléseket. Még egy hétig - 2011. november 25-ig - nevezhetők a Product of the Year programba azok az innovatív termékek, amelyek 18 hónapnál nem régebben kerültek a piacra. Az Év Terméke Díjat jövő év márciusában adják át először a nyerteseknek.

Fekete Zoltán, a PoY zsűrijének elnöke szerint: „A válság nem kíméli a hazai FMCG-cégeket sem. Számos probléma sújtja az ágazatot, a forgalom csökkenésétől kezdve a csökkenő márkahűségen át az újabb és újabb adóterhekig, ám a vezető márkák egyelőre tartják pozíciójukat. A következő években kulcskérdés lesz a fogyasztói bizalom. Egyre kevésbé működik a hagyományos "márkavezetés", egyre erősebb lesz a fogyasztói részvétel és kontroll. A gyártóknak és kereskedőknek szorosabbra kell fűzniük együttműködésüket a vásárlókkal. Ezért is tartom jó kezdeményezésnek a Product of the Year programot, amelyben közvetlenül a fogyasztók mondanak véleményt az új és valóban innovatív termékekről. Egyre fontosabbak lesznek a visszajelzések a márkák közösségi megítéléséről, ráadásul a cégek egy ilyen, a nemzetközi porondon már bizonyított díj elnyerésével hatékonyabban hívhatják fel a vásárlók figyelmét az új termékeikre.”

A Product of the Year programba a gyártók és a forgalmazók nevezhetik új és innovatív termékeiket (FMCG, OTC és háztartási-műszaki területeken). Az országos közvélemény-kutatáson maguk a fogyasztók szavaznak majd a legjobbakról. A programban a magyarországi áruházakban, boltokban megtalálható árucikkek vehetnek részt. A nevezést zsűriszavazás követi, amelynek során a felkért szakemberek azt vizsgálják, hogy a termék rendelkezik-e a vásárlók szempontjából érzékelhető és értékelhető újdonságértékkel. A zsűri által beválogatott termékek - várhatóan 12-15 kategóriában - indulnak azon az országos, reprezentatív közvélemény-kutatáson, amelyet a GfK Hungária végez, és amelyen maguk a fogyasztók döntik el, hogy az adott kategóriába melyik termék nyer.

Várakozáson felüli az érdeklődés a hazai gyártók és forgalmazók részéről a program iránt, annak ellenére, hogy 2011-ben nehéz évet zár az FMCG szektor. A Központi Statisztikai Hivatal(KSH) adatai szerint a kiskereskedelemi forgalom negyedik éve csökken, tavaly 2,3 százalékkal esett vissza.

A Product of the Year programot nemzetközi licensz alapján szervezik; a fogyasztói szavazatok alapján kiérdemelt elismerést 25 évvel ezelőtt Franciaországban adták át először, mára pedig - Magyarországgal együtt - a világ 29 országában van jelen, és közel hárommilliárd vásárlóhoz ér el. Az eredményeket 2012 márciusának végén hirdetik ki, és áprilisban kerülnek a polcokra az "Év Terméke Díj" logóval ellátott árucikkek.


A zsűri tagjai*:

Elnök: Fekete Zoltán
Magyar Márkaszövetség, főtitkár


Antal Erzsébet
Nobel Management Consulting, partner

Folláth Györgyné
Élelmiszerfeldolgozók Országos Szövetsége, főtitkár

Hermann Zsuzsa
Trade Magazin, főszerkesztő

Keresztesi Péter
Szuperinfó Média Kft., ügyvezető

Kozák Ákos
GfK Hungária, ügyvezető

László Csaba
KPMG partner

Martinkó József
Trendguide.hu, főszerkesztő, designkritikus

Novák Péter
Origo, vezérigazgató-helyettes

Dr. Serényi János
Értéktrend Kft., ügyvezető

Simon Zsolt
TV2, vezérigazgató

Dr. Szabó Gábor
Magyar Innovációs Szövetség, elnök
Szegedi Tudományegyetem, rektor


A nemzetközi tapasztalatok alapján a Product of the Year díjjal elismert termékek konkrét, kereskedelmi előnyt is szereztek. 2008-ban Franciaországban átlagosan 25,5 százalékkal nőtt a díj logóját viselő termékek forgalma. Mindemellett a franciaországi tapasztalatok azt is bizonyították, hogy maguk a fogyasztók is egyfajta mérceként tekintenek a termékdíj logójára: a 15-49 éves korosztályban nagyon magas a védjegy ismertsége, és a díjazott termékekkel szemben a vásárlói bizalom is kimondottan magasnak bizonyult (68 százalék), valamint kiderült az is, hogy a fogyasztók 70 százaléka számára vásárlásra ösztönző erőt jelentett az innovációs védjegy.


További információ:
Szakszon Ágnes
program manager
tel: 36-1-887-48-41
mobil: 36-30-83-77-507
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.azevtermekedij.hu
www.productoftheyear.hu