A háztartások 70%-ában hallottak már a digitális televíziós műsorszórásra történő átállásról, de az analóg sugárzás lekapcsolásának időpontjával kapcsolatban nagy a bizonytalanság; közel 850ezer háztartás rendelkezik síkképernyős tévékészülékkel, amelyek túlnyomó része alkalmas a DVB-T adás megjelenítésére; földfelszíni adást a háztartások 21%-a vesz igénybe, ezen belül 260ezer háztartás az ingyenes MindigTv digitális szolgáltatását használja – derül ki az Ipsos a digitális földfelszíni televízió sugárzásról (DVB-T) készített kutatásából.

Az Ipsos a digitális földfelszíni televízió sugárzásról (DVB-T) készített kutatást 2000 háztartás megkérdezésével 2011 utolsó negyedévében. A háztartások 70%-ában hallottak már a digitális műsorszórásra történő átállásról, de az analóg sugárzás lekapcsolásának időpontjával kapcsolatban nagy a bizonytalanság, a tippelők leggyakrabban 2012-t jelölték meg.  

A kutatás tanulsága szerint közel 850ezer háztartás rendelkezik síkképernyős tévékészülékkel, amelyek túlnyomó része alkalmas a DVB-T adás megjelenítésére. Földfelszíni adást a háztartások 21%-a vesz igénybe, ezen belül 260ezer háztartás az ingyenes MindigTv digitális szolgáltatását használja. A MindigTV szolgáltatást igénybe vevők kétharmada korábban más fizetős tévészolgáltatást vett igénybe. A MindigTv márka ismertsége egyébként 83%, míg a fizetős MindigTV Extra szolgáltatásé 58%.

A mögöttes technológiát vizsgálva jól látható, hogy a tévékészülékek folyamatos cseréjével a dekóder használata fokozatosan visszaszorulóban van, jelenleg a DVB-T igénybe vevő háztartások 61%-a használja, míg az integrált tévékészülékkel rendelkező háztartások aránya már 29%, de komoly részesedéssel bír a számítógépes kártyával tévézők tábora is (11%).

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben  is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ:
Kovács Márton, Digital Media Client Service Director (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; 06-30-421-1137)