Továbbra is 830-840 ezer háztartás használja az ingyenes földfelszíni televíziós platformot, ugyanakkor megduplázódott a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatás lehetőségeivel élő háztartások száma. Így mára több mint 300 ezer háztartás veszi igénybe a digitális MinDig TV nyújtotta előnyöket, a MinDig TV Extrára előfizető háztartások száma pedig meghaladja az 50 ezret. Megközelítően 1 millió háztartás – az összes háztartás egynegyede - rendelkezik az otthonában laposképernyős tévével, ezek nagy része alkalmas a DVB-T adások megjelenítésére – derül ki abból a kutatásból, amelyet az Ipsos készített 2012 januárjában.

Az Ipsos 2012. január elején újabb hullámmal bővítette a digitális földfelszíni televízió sugárzásról (DVB-T) folytatott kutatását, amelyet alkalmanként 2000 háztartás megkérdezésével készít 2011 tavasza óta.  A kutatás alapján – 2011. októberhez hasonlóan – továbbra is 830-840 ezer háztartás használja az ingyenes földfelszíni televíziós platformot, ez a szám nem változott 2011 során.

Ugyanakkor a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatást használó háztartások száma megduplázódott: a set-top-box-szal tévézők száma 60-65 ezerrel, a televíziókészülékbe integrált tuner-rel MinDig TV-zők száma 65-70 ezerrel, míg a számítógépes kártyával tévézők száma 20-25 ezerrel bővült.

Így mára több mint 300 ezer háztartás veszi igénybe a digitális MinDig TV szolgáltatást, a MinDig TV Extrára előfizető háztartások száma pedig meghaladta az 50 ezret. Az adatok alapján a MinDig TV-t igénybevevő háztartások 70%-a rendelkezett korábban fizetős televíziós előfizetéssel, 15%-uk pedig le is mondta azt a MinDig TV hatására, azaz sok háztartás esetében elsődleges platformmá vált a DVB-T.

A kutatás eredménye szerint megközelítően 1 millió háztartás – az összes háztartás egynegyede - rendelkezett az otthonában laposképernyős tévével, ezek nagy része alkalmas a DVB-T adások megjelenítésére. A digitális földfelszíni műsorszórást igénybe vevő háztartások körében az országos átlagnál jóval magasabb a laposképernyős televízió-használat.

Az intenzív karácsonyi marketingkampányok hatására – a használat mellett – a DVB-T szolgáltatások márkaismertsége is jelentősen növekedett néhány hónap alatt: a 2011. októberi hullámhoz képest a MinDig TV teljes ismertsége 83%-ról 89%-ra, míg a MinDig TV Extráé 58%-ról 66%-ra növekedett.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben  is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ:
Kovács Márton, Digital Media Client Service Director (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; 06-30-421-1137)