A világ 24 országában végzett Ipsos felmérés munkavállalóinak fele (47%-a)  egyetért abban, hogy a hely, ahol dolgozik, biztonságos és egészséges környezetet jelent számára. Tízből hárman (27%) éppen ellenkezőleg gondolják, míg egynegyednyiük (26%) értékelése a két álláspont között helyezkedik el. Leginkább az amerikaiak és a kanadaiak érzik úgy, hogy munkahelyük biztonságos (64 illetve 60 százalékuk). A magyar dolgozók megosztottak ebben a kérdésben: 39 százalékuk szerint munkahelyük egészséges és biztonságos környezet, ugyanakkor 42 százalék nem tartja ilyennek, negatívan vélekedik. A munkakörülmények  értékelését  illetően a középmezőny végén vagyunk, nálunk kedvezőtlenebb minősítést adtak a japánok, a spanyolok, az argentínok, a franciák, a lengyelek és a mexikóiak (32-36 százalék mondta azt, hogy egészséges és biztonságos környezetben dolgozik). Hazánkban a magasabb iskolázottságúak, a saját céggel rendelkezők, valamint a döntéshozók azok a csoportok, amelyek tagjai az átlagosnál pozitívabban nyilatkoznak a munkahelyi körülményeikről – nagyjából fele részük szerint munkahelyük egészséges és biztonságos, míg háromtizedük ezzel ellentétesen vélekedik – ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyben az Ipsos csoport 24 ország közel 15 ezer munkavállalóját kérdezte.

Az amerikai és a kanadai munkavállalókon kívül még az indiaiak (57%), az ausztrálok (56%), az indonézek, a britek és a dél-afrikaiak (55%) mondták az átlagosnál nagyobb arányban azt, hogy a munkakörülményeik biztonságosak és egészségesek.

A nemzetközi átlag szerint tízből hárman (27%) értékelik biztonsági és egészségügyi szempontból rossznak munkahelyi környezetüket. Ebben a tekintetben a legkritikusabbak Argentína (44%), Mexikó (43%), Magyarország (42%), Spanyolország (38%), Oroszország (36%), Lengyelország (35%) és Franciaország (32%) munkavállalói.

Ha az országokat együttesen nézzük, akkor a leginkább elégedettek a munkahelyi környezetükkel, a magas jövedelemmel rendelkezők (52%), az iskolázottak (51%) és az  50 év felettiek (50%). A legkevésbé elégedettnek  a szerényebb anyagi jövedelműek (31%), s alacsonyabban iskolázottak (28%) mutatkoznak.


Agree
10-9-8-7    6-5    Disagree
4-3-2-1
Total    47%    26%    27%
United States    64%    17%    19%
Canada    60%    19%    22%
India    57%    28%    17%
Australia    56%    22%    22%
Indonesia    55%    29%    16%
Great Britain    55%    25%    19%
South Africa    55%    20%    25%
China    54%    32%    15%
Turkey    53%    27%    20%
Brazil    52%    31%    17%
Belgium    50%    29%    20%
Sweden    50%    23%    26%
Germany    44%    26%    29%
Saudi Arabia    42%    25%    30%
Russia    41%    24%    36%
Italy    40%    31%    29%
South Korea    39%    32%    30%
Hungary    39%    19%    42%
Japan    36%    39%    24%
Spain    36%    26%    38%
Argentina    36%    20%    44%
France    35%    32%    32%
Poland    33%    32%    35%
Mexico    32%    26%    43%


További információ: Závecz Tibor véleménykutatási igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben  is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu