Idén ötödik alkalommal ült össze a 14 tagú, független szakemberekből álló zsűri, akik a Dun&Bradstreet adatbázis, valamint szakmai kamarák és szövetségek segítségével döntöttek arról, mely brandek viselhetik az üzleti márkáknak ítélt Business Superbrands védjegyet. A bizottság döntése alapján cégünket, az Ipsos Zrt.-t 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapjuk a rangos elismerést.

Géczi Tamás, az Ipsos Zrt. vezérigazgatója

„A Business Superbrands védjegy értékét a többi között az adja, hogy a díjat odaítélő bizottság neves szakemberekből áll, akik döntésükkel tanúsítják a díjazott márka sikerességét. A jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, a címre sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet. A hétköznapokon valamennyi kollégám sokat tett azért, hogy rászolgáljunk az elismerésre. Erős és a piacon meghatározó márkát építünk, amelynek a múltja mellett jövője is van.”


Dr. Salgó István, a Business Superbrands Bizottság elnöke

"Ahhoz, hogy egy termékre vagy vállalkozásra brandként tekintsünk, arra van szükség, hogy a termék vagy vállalkozás elérje az ismertség egyfajta ingerküszöbét. Ez azonban önmagában még senkit nem emel ki a sorból. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, hogy az ismertségre ráépüljön az elismertség, többre van szükség. Arra, hogy a brandhez olyan pozitív élmények kötődjenek, amelyeket elsősorban a fogyasztók/ügyfelek tartós megelégedettsége, a minőség, a vállalkozások esetében pedig egyre inkább a társadalmi elismertség együttesen alapoz meg. Ennek az elismerése pedig természetes magyarázatot ad arra, hogy miért is büszkélkednek a nyilvánosság előtt joggal azok, akik megkapták a Superbrands címet."


Nemzetközi Superbrands Program

Több mint másfél évtizeddel ezelőtt marketinggel és kommunikációval foglalkozó szaktekintélyek köre indította útjára a programot Nagy-Britanniában. Céljuk kettős volt: a kiemelkedő erejű márkák reflektorfénybe állítása, valamint követendő példák bemutatása a fejlődni, tanulni kívánó piaci szereplők számára. A program az indulás óta a világ minden részén ismertté vált, ma már 5 földrész 88 országában jelent különleges minősítést a Superbrands elismerés. A programot megvalósító valamennyi országban kiemelt szerep és felelősség hárul a "zsűrire", ezért kizárólag magas szakmai elismertséggel rendelkező személyeket kérnek fel e munkára a megmérettetés szervezői.


Business Superbrands Program

A Magyarországon nyolc éve működő Superbrands program mellett 2008-ban először indult el a nemzetközi piacon már évek óta meghatározó Business Superbrands program. A Business Superbrands az üzleti szektor (B2B) márkáinak legkiválóbbjait mutatja be, azaz olyan magyarországi cégeket, illetve márkákat, amelyek nem elsősorban a fogyasztókat, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak ki. A bizottság elé kerülő lista a Dun&Bradstreet adatbázisa alapján, továbbá a legjelentősebb hazai szakmai szervezetek és szövetségek ajánlásainak figyelembevételével jött létre. Ebbe a mintegy 3000 márkát/céget tartalmazó listába egyaránt beletartoznak a legnagyobb nyereségű hazai cégek csakúgy, mint – az egyes szektorok iparkamarái, egyesületei, szakmai szervezetei által javasolt – kisebb vállalkozások, melyek az üzleti élet kiválóságainak számítanak.

Az Ipsos Zrt.-ről

Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)