Ha új technológiákról vagy szolgáltatásokról van szó, akkor jellemzően két csoportra oszlanak az emberek: negyedük azonnal lecsap rájuk, míg  háromnegyedük óvatosan kicsit kivár inkább: „először hadd javítsák ki rajta a hibákat”, „meglátjuk, hogy lesz-e ebből valami”, „várjuk ki, amíg egyáltalán szükségem lesz rá”.

A magyarok a megkérdezett 24 ország lakosai közül a legóvatosabbak ezen a téren, mindössze a válaszadók 7%-a mondta azt az Ipsos kutatásában, hogy szereti az elsők között beszerezni az újdonságokat. Még a második legóvatosabb kanadaiak körében is közel 10%-kal magasabb, 16%-os ugyanez az arány – míg a legnyitottabbak a mexikóiak, a maguk 40%-os részarányával.

Az újdonságokra lecsapókra irigyen tekintenek és a hencegés vádjával illetik őket, ha amit vásároltak, valóban „beüt”, és a következő nagy technológiai újítás válik belőle. Legtöbbünk számára azonban nem a lerohanás, hanem a szép kényelmes „rácsúszás” a járható út. Kész vagy a kilövésre? Ha nem, rengeteg időd van még, hogy az úttörők táborához csatlakozz…

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Pintér Róbert online ügyfélkapcsolati igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)