Annak ellenére, hogy világviszonylatban a “munkanélküliség és az álláslehetőség” kérdése a legfontosabb, összességében a legtöbbeket foglalkoztató témakör, az Ipsos Global @dvisor felmérésében résztvevő huszonnégy ország közül csak tizenegyben: Magyarországon, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban, Japánban, Lengyelországban, Szaúd-Arábiában, Spanyolországban, Svédországban, Törökországban és az Egyesült Államokban említik első helyen a válaszadók.

A második legaggasztóbb téma a “ szegénység és a szociális egyenlőtlenség”, ami Belgiumban, Kínában, Németországban és Oroszországban az első helyen szerepel. Harmadikként a “korrupciót és a politikai botrányokat” említik; de Indiában, Indonéziában és Dél-Koreában ez jelenti a fő problémát. S ezt a “bűnözés és az erőszak” követi; Argentínának, Ausztráliának, Mexikónak és Dél-Afrikának a legtöbb gondot okozva. Ötödik helyen az “egészségügyi ellátás” áll; Brazíliának és Kanadának leginkább “fejfájást” okozva.

A négy leggyakrabban említett problémakör között…

•    a felmérésben résztvevő 24-ből  - az Egyesült Államok kivételével - 23 ország lakóinak válaszában szerepelt a “szegénység és a szociális egyenlőtlenség”,
•    a “munkanélküliség és az álláslehetőség” – Brazília és India kivételével – 22 országban szerepelt,
•    a “bűnözés és az erőszak” 14 országban – Argentínában, Ausztráliában, Belgiumban, Brazíliában, Franciaországban, Németországban, Nagy-Britanniában, Indiában, Olaszországban, Mexikóban, Oroszországban, Dél-Afrikában, Spanyolországban és Svédországban – kapott említést,
•    13 ország -  Brazília, Magyarország, India, Indonézia, Olaszország, Lengyelország, Oroszország, Szaúd-Arábia, Dél-Afrika, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, és az Egyesült Államok - polgárai tartanak a “korrupciótól és a pénzügyi vagy politikai botrányoktól”,
•    Az “egészségügyi ellátást” 9 országban – Argentínában, Brazíliában, Kanadában, Kínában, Németországban, Magyarországon, Lengyelországban, Oroszországban és az Egyesült Államokban -  nevesítették,
•     négy nemzet – Belgium, Kanada, Franciaország és az Egyesült Államok - állampolgárai tartanak az adóktól,
•    az erkölcsi hanyatás 3 országban – Indonéziában, Japánban és Szaúd-Arábiában ad okot aggodalomra,
•    az oktatás kérdését szintén háromban – Ausztráliában, Mexikóban és Törökországban – érzik bizonytalannak,
•    a terrorizmus kettő esetén – India és Törökország – megnevezett tényező,
•    míg a bevándorlás felügyelete egyetlen országban, Nagy-Britanniában aggasztja a válaszadókat.

A felmérésben résztvevők többsége (62%) úgy érzi, hogy országa rossz úton jár.
A világ polgárai közül csak tízből négyen (38%) – 2010 novemberéhez képest két pontot esve - vélik azt, hogy országuk jó irányba tart – a többség szerint (62%) ennek éppen az ellenkezője igaz. A régiók tekintetében a BRIC - Brazília, Oroszország, India és Kína - az a terület, ahol a legtöbben, tízből hatan (58%) gondolják úgy, hogy náluk jól mennek a dolgok. Az európai hasonló vélekedés a maga 27%-ával a sereghajtók között szerepel.

A válaszadóknak csupán egyharmada elégedett országa helyzetével.
A világ polgárainak csupán egyharmada (33%) válaszolta azt, hogy elégedett országa állapotával – amely eredmény egy ponttal kevesebb, mint 2010 novemberében volt. A BRIC országok - Brazília, Oroszország, India és Kína – élen járnak, hiszen tíz válaszadójukból 5 (48%) szerint jól mennek a dolgok náluk. Míg Európában – sereghajtóként – csupán 26%-nyian vélik így.

További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben  is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu