Új kereskedelmi igazgató az Origo Zrt.-nél
2009-04-09
Az Origo Zrt. Igazgatósága március 31-én az Adhouse (médiaértékesítési
igazgatóság) és az AdStudió összevonásával létrehozta a kereskedelmi
igazgatóságot. Az Origo vezérigazgatója, Fischer András április 8-án
kinevezte Ablonczy Ákost az [origo] portál eddigi lapigazgatóját az Origo
Zrt. kereskedelmi igazgatójának.
Ablonczy Ákos szerint az online, mint médiatípus a célcsoport-elérés
mennyisége és minősége révén kivívta a médiafogyasztásban a
legjelentősebbeknek járó piaci megítélést. Elérkezett abba az életciklusba,
amikor már a hirdetők és az ügynökségek is felismerték az online
médiatermékek megkerülhetetlen mivoltát. Az online médiatulajdonosok nagy
lehetősége és egyben kiemelt feladata a hirdetők és az ügynökségek számára
megmutatni, hogy termékeik elérése mind mennyiségben, mind minőségben, mind
komplexitásban régen túlhaladták a korábban jelentősebb szereppel bíró
médiafelületekét. Célja a hirdetői problémákra való hatékonyabb válaszok
megtalálása, piaci megismertetése és természetesen a válaszokban rejlő
üzleti lehetőségek realizálása. Az új kereskedelmi igazgató feladatának
tekinti az online, mint médiatípus hatékonyabb megismertetését a hirdetői
piaccal, a technológiai háttértől, a kreativitás lehetőségein keresztül, az
Origo Zrt. portfoliójában rejlő médiakoncentráció költség- és szakmai
hatékonyságáig bezárólag.
Ablonczy Ákos 2008. szeptember 1 - jétől az [origo] portál lapigazgatójaként
erősíti az Origo Zrt. csapatát. 2009. április 8-ától kereskedelmi
igazgatóként dolgozik a vállalatnál. Korábban az InfoRádió kereskedelmi és
marketingigazgatójaként, a Hamu és Gyémánt Kiadó lapigazgatójaként és a
Klubrádió kereskedelmi és marketingigazgatójaként tevékenykedett, azt
megelőzően pedig a Metropol multinacionális ügynökségekkel kapcsolatos
stratégiájáért felelt.
A 33 éves közgazdász végzettségű szakember korábbi munkáit is komoly
kihívásnak tekintette. Új kinevezését szakmai fejlődése fontos állomásának
és lehetőségének tartja. Véleménye szerint az Origo Zrt. folyamatosan
fejlődő szolgáltatásai egyedülállóan széles skálája révén a fogyasztók és a
hirdetők számára fontos célcsoportok olyan volumenét éri el és szolgálja ki,
amellyel rövidtávon fogja átrendezni a hazai médiafogyasztási, s ennélfogva
a hirdetői szokásokat. Új alapokra kívánja helyezni az online felületek
eddigi értékesítési technológiáját, ezzel is megteremetve annak bázisát,
hogy egyre inkább stratégiai médiaként szerepeljen az online világ a média
tervekben.
Gyermekkorában versenyszerűen teniszezett. A magyar sport melletti
elkötelezettsége és a társadalmi szerepvállalás felelőssége okán a Magyar
Szinkronúszó Szövetség elnökségi tagja. Tanulmányait jelenleg is folytatja,
a BME MBA képzésének hallgatója.
További információ: Ablonczy Ákos kereskedelmi igazgató
(ablonczy.akos at origo.hu)
Az Origo Zrt. Magyarország meghatározó interaktív és multiplatform
tartalomszolgáltatója a látogatottság és a hirdetési bevételek tekintetében
egyaránt. Piacvezető portfóliójába tartozik a többi között az [origo]
hírportál, a [freemail] levelezőrendszer, az iWiW közösségi portál, az OK.hu
kereső és a Videa videomegosztó. A 10 esztendős [origo] portált 3,6 millió,
az iWiW közösségi portált 3 millió látogató keresi fel havonta. Az Origo
Zrt. a Magyar Telekom Csoport tagja.