A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer 2010. augusztusi adatai alapján elmondható, hogy az internetezők közül havonta 540ezren, egy átlag napon 80ezren látogatnak társkereső oldalakat: 60%-uk férfi; felülreprezentáltak az alacsony iskolai végzettségűek és a fiatal középkorúak, valamint a községben élők.

A partnerüket interneten kutatók között erősen alulreprezentáltak a felsőfokú végzettségűek, aki viszont közülük társat keres, az nagyon intenzív használó (a 14%-nyi közönségarányhoz a mért idő és kattintások negyede köthető).

Tény, hogy a községben élők, a maximum 8 osztályt végzettek a népességbeli arányukhoz képest sokan vannak fent az ilyen oldalakon, de őket nem intenzív (bőven átlag alatti) használat jellemzi. A legintenzívebb használói csoport a magas iskolai végzettségű budapesti lakos, számosságukat tekintve viszont kevesen vannak.

Egy látogató egy hónap alatt átlag 1 órát tölt és 85 oldalletöltést végez társkereső oldalakon, de jelentős eltérések láthatók egyes célcsoportoknál. Amíg az általános iskolát végzettek havonta csak félórát, addig a diplomások közel 2 órát böngésznek, de az oldalletöltések száma terén is hasonló az eltérés: 38 oldalletöltés az alacsonyabb képzettségűek átlaga, míg a diplomásoké 134.

A fiatalok csak 40 percet, az idősek (55+) a kétszer ennyi időt töltenek párkereséssel, mely eltérés az oldalletöltések számában is megjelenik. A fiatalok átlagosan 70-szer, míg az 55 év felettiek 105-ször kattintanak társkereső oldalakon.

A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer (gIA) a Gemius SA és az Ipsos Zrt. konzorciumában végzett site-centrikus és paneles mérésen alapuló kutatás, amely a 2009-es online közönségmérési pályáztatás eredményeképpen a piaci egyenértékes adatokat szolgáltatja.

Gemius SA

A Gemius nemzetközi online kutatóintézet az internet kutatásának és az interneten történő kutatásnak mintegy előfutáraként vált mára Európa piacvezető szolgáltatójává. A vállalat professzionális kutatási, elemzői és tanácsadói szolgáltatást nyújt weboldal-központú, felhasználó-központú, valamint egyéb fejlett kutatási technológiák eredményeire alapozva. A Gemius információt szolgáltat az internet-felhasználók weboldal-használati szokásairól (gemiusTraffic), az internetező közönség szociodemográfiai profiljáról (gemiusProfile), az online hirdetési kampányok hatékonyságáról (gemiusEffect), valamint a weboldalak kezelhetőségéről (gemiusUsability). A vállalat ad hoc kutatásokat is folytat, teljes mértékben a felhasználók igényeinek megfelelően (gemiusAdHoc). A fenti kutatási szolgáltatásokon kívül, a Gemius elemzi azon felhasználók viselkedését is, akik online multimédia tartalmakat néznek (gemiusStream) és egy olyan eszközt is kínál, amely segítségével azonnal mérhetővé és láthatóvá válnak a látogatók adott weboldalon végzett kattintásai (gemiusHeatMap). A Gemius gemiusAudience elnevezésű kutatása - amely Magyarországon gemius/Ipsos Audience kutatásként ismert - online hirdetési valutaként szolgál az online közönségmérés területén, már szinte fél Európában. A vállalatot 1999-ben alapították Lengyelországban, ma már mintegy 20 országban van jelen Európában és a Közel-Keleten. A Gemius Hungary Kft. 2005-ben alakult és a Gemius S.A. magyarországi leányvállalataként mindössze 5 év alatt, a hazai internetes kutatás specialistája lett. (www.gemius.hu)

Ipsos Zrt.

Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ: Kovács Márton kutatásvezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)