Tudás tekintetében jobb kapni, mint adni? Az emberek háromnegyede (74%) inkább tanulna – viszont minden negyedik ember (26%) inkább tanítana, derült ki az Ipsos nemzetközi felméréséből.  Rólunk, magyarokról elmondható, hogy az átlagosnál sokkal többen tanítanának: nálunk minden harmadik válaszadó (35%) mondta, hogy inkább a tanítást választaná a tanulás helyett.

Ennek ellenére azért idehaza is igaz, ha tanulásról esik szó, a legtöbb ember szívesebben áll a befogadó, mint a közlő oldalon. Magyarázhatja ezt az elsöprő arányt az új dimenziók iránti csillapíthatatlan éhségünk, de az is lehet, hogy az oktatás megváltozott körülményei jelentik a valódi mögöttes indokot. Talán kicsit mindkettő.

Az üzleti életre is átültethető ez a kutatási tapasztalat: minél inkább képes egy cég elmondani, hogy egy terméke mire való, hogyan használható, miért és milyen haszonnal jár, annál inkább érdeklődnek majd a fogyasztói iránta.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Pintér Róbert online ügyfélkapcsolati igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)