Jellemzőbb manapság az online társasági élet, mint a valós.

A Baby Boomereknek (46-64 évesek) csupán 15%-a, míg az X generáció (32-45 évesek) 19%-a állítja, hogy számára az internet a barátokkal való kapcsolattartás elsődleges terepe. Az Y generációhoz tartozó legfiatalabbak (31 év alattiak), a technikára leginkább nyitottak, negyedük (24%) állítja, hogy inkább on-, mint offline a személyközi kommunikációja.

A karnyújtásnyi közelség vagy a könnyebbség az ok? Biztosra vehető, hogy ennek az elemzésnek a tanulságát továbbgondolva, a jövőben is emelkedő tendenciát észlelhetünk majd az egymást követő generációk viszonylatában. Gondoljuk csak végig: a világháló közbeiktatásával akár a legkedvesebb és legközelebbi barátok tucatjával léphetünk kapcsolatba egyszerre. A személyes találkozáshoz viszont előzetes tervezés és szervezés szükséges.

Marketingesek, készüljetek! Az idő előrehaladtával a boomersek is fogékonyabbak lesznek a modern világra, az X és Y csapat is jobban erőre kap, ami pedig az utánuk következőket illeti, hát ők feltehetően köldökzsinórként lógnak majd a neten. Valószínűtlen, hogy az interneten töltött idő mennyisége a jövőben mérséklődne.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Pintér Róbert online ügyfélkapcsolati igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)