Minden harmadik válaszadó szélesre tárná a pénztárcáját, hogy távol tartsa magától az online reklámokat.
A legtöbb ember neten töltött életének szerves része az online reklám. Ott vannak, akár akarjuk őket, akár nem. De mi volna, ha változna ez a helyzet? Ha felugró ablakok, bannerek nélküli környezetben lehetne internetezni és csak a felhasználó által választott tartalom jelenne meg? Jó lenne? Akkor is, ha fizetni kellene érte? Nos, az Ipsos 24 országban folyó nemzetközi felmérése szerint a válaszadók egyharmada (33%) a zsebébe nyúlna, hogy mindez valósággá váljon. Magyarországon az arány 24%.
Vajon a kereskedelmi üzenet mentesség élménye volna az új bevételi forrás az oldalak számára? Talán. De azoknak az oldalaknak, amelyek kattintás alapján értékesítenek, feltehetően nem jelentene plusz bevételt, csak pótolná a reklámokból kieső forrásokat.
Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata. (www.ipsos.hu)
További információ: Pintér Róbert online ügyfélkapcsolati igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)