A válaszadók több mint negyede használta már az okostelefonját beszerzésre. Az online kereskedelem agorája a számítógép, manapság azonban már a telefonok is hivatalos vásárlóeszközök: 27%-nyian mondják, hogy már rendeltek ezt-azt ily módon.

A csendes-óceáni térség, valamint a Brazília, Oroszország, India és Kína esetében ez az arány 42%. Viszont Európában még kevéssé vált gyakorlattá, itt 18%-nyi a telefonját vásárlásra is használók tábora. Magyarországon még ennél is kevesebben, 12%-nyian innovatívak e téren. Globális szinten az 50 és 64 év közöttieknek mindössze 15% mondja, hogy telefonon szerez be termékeket vagy szolgáltatásokat.

Az okostelefonok azonban egyre okosabbak lesznek. Ahogy a használóik is. Így egészen biztosan növekedésnek indulnak majd a fenti arányok.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Holub Katalin PR vezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)