[Bulvar] Ipsos: A közösségi média úgy vonzza az embereket, mint fény a pillangókat
- avagy ellepték a világhálót a „social butterfly”-ok
Nemzetközi szinten a közösségi médiát használók napi 3,6 órát „röpdösnek” a cybertérben. Ez ébrenlétük időszakának egynegyedét jelenti.
A 35 év alattiak még több időt: 4,2 órát fordítanak közösségi kommunikációra. A 35-49 közötti korosztály napi rutinjának 3,1 óra terjedelemben szerves része az online barátkozás. De még az 50 évnél idősebbek is felcsatlakoznak a világhálóra napi 2,8 óra erejéig.
A magyar közösségi médiahasználók átlagosan napi 2,8 órát fordítanak eme tevékenységükre, tehát pontosan annyi időt, amennyi az 50 évnél idősebbek nemzetközi átlaga. Nálunk a 35 év alattiak cybertérben való „rajzása” éri csak el a nemzetközi napi átlagidőt. A magyar 50 év felettiek pedig általában 2,3 órát szánnak online kapcsolattartásra.
Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata. (www.ipsos.hu)
További információ: Holub Katalin PR vezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)