Az Ipsos nemzetközi internetes felmérése szerint a válaszadók 56%-a elektronikusan intézi a banki ügyeit. A magyar átlag ennél valamivel alacsonyabb (47%), de a közepes (57%)  és a magas jövedelmi kategóriákban (70%) már nem maradunk el a nemzetközi arányoktól.

Bárki, aki rendezett már ily módon számlát vagy intézett bármilyen kifizetést, tudja, milyen egyszerű és szokásformáló ez a megoldás. Ezek az adatok azért figyelemre méltóak, mert úgy tűnik, az online összeköttetéssel rendelkező népesség fele nem adja föl ezt a kényelmi megoldást a banki biztonságát fenyegető híresztelések közepette sem.

Minden bizonnyal mire az okos technológián felnövők elérik a pénzügyi tranzakciós kort, ez az 56%-os arány magasabbra kúszik majd, különösen, ha a biztonsági funkciók fejlesztése is lépést tart a követelményekkel.

Az Ipsos Zrt.-ről

Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)