Furcsa pörsenés jelent meg a bőrödön? Nézz utána a Google-on, a Bingen vagy a Yahoo-n. Külföldi utazás miatt oltásra van szükséged? Szúró fájdalom a karodban? Nézzük, mit mond a világháló? Az Ipsos nemzetközi online felmérése szerint a közelmúltban az emberek fele (48%-a) nézett utána a neten egészségügyi témájú kérdéseknek. Ennek aránya magasabb a nők (55%), s alacsonyabb (40%) a férfiak esetében.

A magyar netezők aktívabbak a nemzetközi átlagnál: 59%-uk érdeklődik a hálón egészségügyi kérdések iránt. A nők érdeklődése nálunk is magasabb (67%), mint a férfiaké (50%). Vajon az állhat ennek hátterében, hogy a nőkben erősebb a késztetés, hogy birtokában legyenek az információnak – akár jó, akár rossz hírről legyen is szó? Vagy a férfiakra jellemzőbb a halogatás, a „majd megtudom, ha fejbe kólint”?

A tematika széles skálán mozog: a babatáplálástól a babatornáig, a születéstől a halálig, a fitnesszprogramoktól az öndiagnózisig, s még számlálhatatlanul sorolhatnánk az eseteket. Akár online tesszük, akár más formában, a lényeg, hogy mindez egészségünkre váljék!

Az Ipsos Zrt.-ről

Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Holub Katalin PR vezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)