Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint a netezők 71%-a oszt meg tartalmakat közösségi oldalakon.
Láthatóan termékeny talajra hullott az online médiafogyasztók esetében a közismert szülői intelem, amely szerint minden gyermeknek meg kell tanulnia, hogy megossza javait a többiekkel. Az elmúlt hónap során a közösségi terekre látogatók 71%-a osztotta meg információit ismerőseivel. A mások számára felkínált tartalom széles skálán mozog: a fotóktól (43%), a személyes véleménykifejtésen (39%) keresztül, egészen a jövőben tervezett tevékenységekig (9%).
A magyar netezők sem kevésbé aktívak: átlagosan 73%-uk oszt meg szívesen másokkal online tartalmakat közösségi oldalakon. Képeket, fotókat 49% tesz közzé, véleményét 39% hangoztatja szívesen, s a magyaroknál is az utolsó helyen áll, hogy távlati terveikről nyilatkozzanak (4%).
Ezeken túl a netezők szívesen tudósítanak mindennapi tevékenységeikről, továbbítanak híreket, linkeket, posztolnak és riposztolnak, és sok mindent ajánlanak szerteszét. Megállapítható, hogy a nők szívesebben tesznek fel fotókat, mint a férfiak, akik ellenben minden mást inkább, s hogy a 35 évnél fiatalabbak sokkal aktívabbak a közösségi oldalakon a tartalom-megosztás tekintetében.
Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata. (www.ipsos.hu)
További információ: Holub Katalin PR vezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)