Az Ipsos nemzetközi online felmérése szerint a netezők 35%-a vásárolt már közösségi oldalakon megjelenő hirdetés hatására.
A magyar közönséget ezek a típusú reklámok valamivel kevésbé ösztönzik vásárlásra vagy szolgáltatások igénybevételére (25%), bár érdekes módon az 50 év felettiek fogékonyabbak a hirdetés ezen formájára (30%.) Hasonlóan motiválóak a posztok: nemzetközi összehasonlításban a netezők 31%-át buzdítják beszerzésre. A magyarok ezen a téren is kissé visszahúzódóbbak: 21%-uk mutat érdeklődést irántuk.
A fentiek alapján kétségtelen, hogy a közösségi média felületein megjelenő reklámok – éppúgy, mint a posztok – egyre hatékonyabban működő értékesítési eszközök. Jó, ha a marketingesek tudnak róla, hogy a netező közönség 65-75%-a különféle fogásokkal még megnyerhető a márkák számára.
Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata. (www.ipsos.hu)
További információ: Holub Katalin PR vezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)