-    ha épp nem a közösségi oldalakon szörfölünk a kelleténél többen

Az Ipsos nemzetközi kutatása szerint minden ötödik autóvezető (22%) beismeri, hogy üzenetet küld vezetés közben (akár akkor is, ha éppen megáll az autójával elsőbbségadás táblánál vagy piros lámpánál) a mobil kommunikációs eszközein.

Világszerte tízből két sofőr elismeri, hogy vezetés közben sms-ezik, e-mailt küld vagy a közösségi oldalakon szörföl. Akár végzetes következményekkel is számolva vállalják ezt a kockázatot, ha egy stop tábla vagy egy piros lámpa miatt meg kell állniuk. A 35 évnél fiatalabbak esetén ez az arány még magasabb: 31%. A magyar autóvezetők ennél óvatosabbak: átlagosan 9%-uk követi el ezt a szabálytalanságot, és a 35 év alattiak is elővigyázatosabbak: csak 17%-uk mobilozik vezetés közben.

Minden gyerek tudja, hogy ha piros, tilos; ha zöld, indulhatsz. Talán, ha már elég idősek lesznek ahhoz, hogy vezessenek és mobil kommunikációs eszközökkel is rendelkezzenek, ők már tudni fogják, hogy ezeket sem pirosnál, sem zöldnél nem szabad használniuk.

Az Ipsos Zrt.-ről

Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)


További információ: Holub Katalin PR vezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)