Fordítás, hirdetésírás és adminisztráció, jelenleg ezeken a területeken a leggyakoribb a mesterséges intelligencia (MI) térnyerése a munkaerő-kölcsönzésben, de komoly lehetőséget látnak benne a szakemberek a hirdetések hatékony pozícionálása, a jelöltkövetés, az onboarding folyamatok automatizálása, a munkaköri leírások elkészítése, a teljesítményértékelési rendszerek tökéletesítése, a későbbiekben pedig a teljes munkaerő-gazdálkodás tervezésének terén is - közölte a versenyszférában dolgozók 10%-át képviselő, 200.000 kölcsönzött munkavállaló több mint kétharmadát foglalkoztató, 22 tagszervezetével több ezer vállalkozással napi kapcsolatban lévő Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetsége.
„Egyre többen használják a munkaerő-kölcsönzésben hirdetésírásra az MI-t, de gyakori jelenség az előszűrés és az interjúztatás során történő alkalmazása. Azzal, hogy automatizálja a tények és adatok feldolgozására épülő feladatokat, leginkább a hatékonyságnövelésben, a működésoptimalizálásban van, s lesz egyre nagyobb szerepe. Ezzel együtt - miközben komoly terhet vesz le a kollégák válláról - a humánum, a személyesség szerepét sem szabad szem elől téveszteni a HR-szolgáltatásban, ott, ahol kiemelt jelentősége van az emberi kreativitásnak és az érzelmi intelligenciának” – állapította meg dr. Simon Balázs, az MMOSZ elnöke. Dénes Rajmund Roland kommunikációs alelnök szavai szerint a mostani ,,Y'' és hétköznapi szóhasználatban zoomerekként azonosított ,,Z'' generáció számára az MI felhasználása olyan természetes, mint számunkra az, hogy reggel felkelünk és bemegyünk a munkahelyünkre dolgozni. Az MI ésszerű és megfelelő arányú alkalmazása, beépítése a szolgáltatásainkba rugalmasabb, költséghatékonyabb és gyorsabb toborzást, kiválasztást, üzemeltetést tesz lehetővé, de továbbra sem helyettesíti a személyes emberi kapcsolatokat, ami egy HR-szolgáltató számára elsődlegesen fontos és meghatározó.
A Menton Jobs a külföldi munkavállalókkal kapcsolatos kommunikáció során a fordításban veszi hasznát, a Pensum Group szoftverrobotokat alkalmaz több adminisztrációs terület támogatására. Az a tapasztalatuk, hogy a robot előtti időszakban, az alkalmazott területen egy iratcsomag összeállítása 20-22 percet vett igénybe, míg a robot támogatásával ez a felére csökkent. A toborzás elősegítésében is látják a mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségét, akár a hirdetések hatékony pozícionálásában (pl. aktuális fizetési sáv meghatározása a kereslet függvényében). További területek a jelenlegi vállalatirányitási rendszerek jelöltkövetési eljárásainak megtámogatása, az onboarding folyamatok automatizálása, vagy akár a munkaköri leírások elkészítésében való közreműködés. A teljesítményértékelési rendszerek tökéletesítése, személyre szabott KPI-ok is szóba jöhetnek, ahogy a későbbiekben a teljes munkaerő-gazdálkodás tervezése - illesztése az üzleti tervhez – a flukuációs ráta figyelembevételével. A Személyzet Kölcsönző és Közvetítő Kft. és még sokan a hirdetésírást említették a felhasználás rendszeres példájaként.
A mesterséges intelligencia (MI) gyors fejlődése az utóbbi évtizedekben jelentős hatással van a munkaerőpiacra. Az automatizálás, a gépi tanulás, a természetes nyelvfeldolgozás és más MI-alapú technológiák egyre inkább mindennapi életünk részévé válnak, és számos iparágban alapvető változásokat idéznek elő. Míg sokan a MI-t a munkahelyek elvesztésének és a gazdasági egyenlőtlenségek növekedésének előfutáraként tekintenek rá, mások szerint a mesterséges intelligencia új lehetőségeket teremt, és segíthet a munkaerő-piaci fejlődésben.
Sajtókapcsolat: Holub Katalin (+36 20 922 6431)