Az Ipsos legfrissebb nemzetközi felmérése szerint a netezők 39%-a használja rendszeresen az időjárással és hírekkel kapcsolatos applikációkat.
Nyolc kategória közül világviszonylatban 39%-nyian használnak időjárás-előrejelző és/vagy hírekről, aktualitásokról szóló applikációkat. A magyar netezők még ennél is aktívabbak: 53%-uk figyeli az időjárást és 45%-uk a híreket. A zeneletöltő (35%) és a pénzügyi megbízásokat közvetítő / teljesítő oldalak (32%) nemzetközi szinten hasonló népszerűségnek örvendnek. A magyar netezők szokásai is közel ezt tükrözik.
Kevesebben használják a moziműsorokat feltérképező (23%) és a recepteket kínáló, főzéssel kapcsolatos (21%) applikációkat. A számok tükrében a magyarok aktívabbnak mutatkoznak: 31%-uk használja a moziműsor-, 27%-uk pedig a gasztronómiai alkalmazásokat. A nemzetközi palettán sereghajtóként szerepelnek az orvosi-egészségügyi-életmóddal kapcsolatos (17%) és az utazással foglalkozó (16%) applikációk.
Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata. (www.ipsos.hu)
További információ: Melles Katalin médiakutatási igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)