Döntő többségben vannak azok, akik mobileszközökön üzeneteket és képeket küldenek ünnepekkor és más alkalmakkor is, amikor távol vannak szeretteiktől, ismerőseiktől.

Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint négyből hárman (73%) írnak üzenetet ilyenkor barátaiknak, hozzátartozóiknak valamilyen mobileszköz segítségével. A magyarok (81%) a nemzetközi mezőnyben még aktívabbnak mutatkoznak ezen a téren.

Az ismerőseinkkel és családtagjainkkal való digitális kapcsolattartás egy másik formája a fényképek, fotók készítése: a megkérdezettek 65%-a használta már táblagépét vagy mobiltelefonját e célból képkészítésre. A magyar átlag is e körül mozog (67%).

Az online video chatszobák, mint a Skype és a FaceTime még nem örvendenek ekkora népszerűségnek: tízből négyen (42%) állították, hogy igénybe veszik ezeket a csatornákat szeretetteikkel folytatott kommunikációjuk során. A magyar netezők egy kissé jobban érdeklődnek a kapcsolattartás eme formája iránt (46%).

Ha nem lehetünk azokkal, akik fontosak nekünk, láthatólag felértékelődnek azok az eszközök, amelyek csökkentik a tőlük való távolságot.

Az Ipsos Zrt.-ről

Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Melles Katalin médiakutatási igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)