[Kulturalis] Zöld Origo
Zöld Origo
2009-03-28
Holnap, március 28-án a Természetvédelmi Világalap (WWF) kezdeményezésére -
a globális felmelegedés elleni összefogás jegyében - egy órára elsötétül a
Föld. Az akcióhoz csatlakozott az Origo Zrt. is, így ezen a napon
piacvezető internetes szájtjai, az [origo] és az iWiW címlapjai
energiatakarékos üzemmódban, fekete alapon jelennek meg. Este 20.30-kor
indul az [origo] új napi sorozata, amely egy éven át 365 környezettudatos
ötlettel szolgál majd az olvasóknak. Az Origo Zrt. emellett elindította
"Zöld Iroda" programját is.
Az [origo] portál napi sorozata a környezettudatos élethez ad egyszerű, a
mindennapokban megvalósítható ötleteket, amelyek között szerepelnek a
háztartásban, bevásárláskor, a közlekedésben, az irodában, vagy éppen egy
cég működtetésében alkalmazható megoldások egyaránt.
A sorozat megközelítésmódja gyakorlatias és kiegyensúlyozott: kitér az
egyes ötletekkel kapcsolatos érvekre és ellenérvekre, további olvasnivalót
kínál a felhasználóknak, akik maguk dönthetik el, hogy saját körülményeik
között értelmesnek tartják-e a megvalósítást. Az új rovat célja, hogy
arra ösztönözze a felhasználókat: érdemben gondolják végig mindennapi
rutincselekedeteik környezeti hatásait, s olyan információkat kínál, amelyek
birtokában ezt valóban meg is tehetik. Ha egy cikk azt tanácsolja, hogy az
álló gépkocsi motorját állítsuk le, mindenképpen hozzáteszi azt is, hogy
ennek csak fél percnél hosszabb várakozás esetén van pozitív környezeti
hatása, hiszen egyébként az újraindítás fogyaszt több üzemanyagot.
A sorozat minden ötletnél kitér majd arra is, hogy annak milyen anyagi
vonatkozásai vannak. Címkével jelzi, hogy egy-egy megvalósítás plusz
teherrel jár, semleges ilyen szempontból, vagy környezetbarátsága mellett
még takarékosnak is tekinthető-e. Az egyes ötleteket értékelhetik a
felhasználók, akik maguk is küldhetnek be javaslatokat, kérdéseket.
Az [origo]-t és az iWiW-et kiadó Origo Zrt. maga is a környezettudatosság
útját járja "Zöld Iroda" kezdeményezésével. A vállalat arra törekszik, hogy
tevékenységével minél kevésbé terhelje környezetünket. Az akció célja, hogy
az Origónál minél kevesebb legyen a feleslegesen égő villanykörte, az
éjszakára bekapcsolva hagyott számítógép. A papírral is takarékoskodik a
cégcsoport, amit az elektronikus aláírás és az ügyviteli alkalmazások
tesznek lehetővé. Hamarosan korszerű, takarékos rendszer vezérli majd
Magyarország legnépszerűbb közösségi szolgáltatása, az iWiW szervereit: a
terhelés szerinti le- és felkapcsolás segítségével csökkenthető az
áramfogyasztás. A [freemail] esetén a két évnél idősebb, elavult és kis
kapacitású háttértárolók korszerű, nagy kapacitású eszközökre történő
cseréjével is jelentős fogyasztáscsökkenést fog elérni az Origo Zrt.
Március 28-án ismét a "Föld Órájára" figyel a nagyvilág. A Magyar Telekom és
ajánlati márkái, a T-Home, T-Mobile idén is csatlakozik a nemzetközi
akcióhoz. Egy órára elsötétülnek a vállalat nagyobb fényreklámjai, a
T-Pontok és az irodaházak világításai. A Magyar Telekom azért csatlakozott a
kezdeményezéshez, mert tenni kíván a klímavédelemért, és nagyságánál,
jelentőségénél, valamint az infokommunikációs piacon elfoglalt vezető
pozíciójánál fogva másokat is erre kíván buzdítani. A Magyar Telekom külön
akcióként 18, a Föld Órája idején még nyitva tartó T-Pont üzletében használt
akkumulátorokért és telefonokért cserébe energiatakarékos izzókat ad,
emellett pedig praktikus, energiatakarékossági szóróanyagokat kapnak az oda
látogatók déli 12 órától egészen zárásig. A Magyar Telekom szombatra
"Önkéntes nap" címmel külön akciósorozatot is hirdet, amelynek keretében
országszerte, Budapesten és több nagyvárosban, 14 helyszínen óvodákban,
iskolákban és a Budakeszi Vadasparkban dolgoznak önkéntes munkatársaink a
környezet szebbé, csinosabbá tételéért. Ennek keretében a többi között fákat
és virágokat ültetnek, kerítést és játszótéri játékokat festenek, és
segítenek az internethálózat kiépítésében is.
Az Origo Zrt. Magyarország meghatározó interaktív és multiplatform
tartalomszolgáltatója a látogatottság és a hirdetési bevételek tekintetében
egyaránt. Piacvezető portfóliójába tartozik a többi között az [origo]
hírportál, a [freemail] levelezőrendszer, az iWiW közösségi portál, az OK.hu
kereső és a Videa videomegosztó. A 10 esztendős [origo] portált 3,6 millió,
az iWiW közösségi portált 3 millió látogató keresi fel havonta. Az Origo
Zrt. a Magyar Telekom Csoport tagja.
További információ: Weyer Balázs főszerkesztő, igazgató
(weyer.balazs at origo.hu)