Komment.hu: véleményszájt az [origo]-tól
2008-12-19
Elindult a piacvezető magyar internetes portál, az [origo] véleményszájtja,
a Komment.hu. Az oldalon kezdetben naponta egy írás lesz olvasható, s a
cikkekhez természetesen hozzá is szólhatnak a felhasználók.
Miközben az immár tíz éve működő [origo]-t kutatási adatok szerint
felhasználói a legminőségibb hírmédiumnak tartják*, oldalain - a népszerű
Filmklub rovat kritikáin kívül - eddig nem jelentek meg egyéni véleményeket
tükröző írások. December 16-án ez megváltozott, hiszen elindult a portál
véleményszájtja, a Komment.hu, amelynek célja éppen az, hogy szubjektív
írásokat közöljön.
A Komment.hu szerkesztője, Nádori Péter így ír bevezetőjében az
elképzelésekről: "Olyan cikkeket akarunk, amikben a véleményt érvek
támasztják alá, az érveket pedig tények. Olyanokat, amiket az is megért, aki
nem szakértője a témának. Nem akarunk áthallásokat, bennfentes utalásokat,
hívószavakat, kódokat. Nem akarunk egydimenziós gondolatokat, amelyek csak
egyetlen - két párt között meghúzott - egyenes valamely pontjához
rendelhetőek. Világosságot akarunk, értelmes magyarázatokat és persze
szellemességet, jó stílust is, mert anélkül a legokosabb eszmefuttatás sem
élvezhető."
A Komment.hu célja az is, hogy a cikkeihez kapcsolódó felhasználói
hozzászólásokból kialakuló eszmecsere mindig a témához kötődő, érdemi,
civilizált, a résztvevők és a részt nem vevő olvasók számára is érdekes
legyen. Ennek érdekében a hozzászólásokat a szerkesztők előre moderálják: a
szerzővel ellentétes álláspontot képviselő hozzászólásokat természetesen
megjelenítik majd a felületen, ám a számos internetes fórumon megszokott
gyalázkodó hangnemről itt nem lehet szó.
A Komment.hu már olvasható és kommentálható a www.komment.hu címen.
*Forrás: Szonda Ipsos Brand Equity kutatás, 2008.
Az Origo Zrt. Magyarország meghatározó interaktív és multiplatform
tartalomszolgáltatója a látogatottság és a hirdetési bevételek tekintetében
egyaránt. Piacvezető portfóliójába tartozik a többi között az [origo]
hírportál, a [freemail] levelezőrendszer, az iWiW közösségi portál, az OK.hu
kereső és a Videa videomegosztó. A 10 esztendős [origo] portált 3,6 millió,
az iWiW közösségi portált 3 millió látogató keresi fel havonta. Az Origo
Zrt. a Magyar Telekom Csoport tagja.
További információ: Weyer Balázs igazgató-főszerkesztő,
weyer.balazs at origo.hu