Az Ipsos médiabrandeket és médiaszemélyiségeket vizsgáló kutatássorozata (MediaBrandTrack) havi rendszerességgel méri különböző elsősorban televíziós műsorok és személyiségek ismertségét és szimpátiáját a hazai 15 évnél idősebb lakosság körében. Az országos, havi 1046 fős kutatás - 2012 októberétől 2013 februárjáig - áttekintett eredményei alapján azt láthatjuk, hogy az M1-en futó Eurovíziós Dalfesztivál válogatóműsora, az „A Dal” is bekerült a legkedveltebb műsorok közé a nézői megítélés alapján. A kutatás során mért televíziós személyiségek közül pedig egyik legkedveltebb „híresség” Novodomszky Éva lett, aki a többi között a Dal című műsor háziasszonya.

A kutatás során az is felmérésre került minden műsor esetében, hogy a nézők szerint mennyire illenek/ passzolnak az egyes műsorok az adott televíziós csatornákhoz. Ebben a kérdésben is nagyon pozitívan teljesített az „A Dal”, hiszen a műsort nézők 83%-a szerint illik ez a műsor az M1–hez.

A kutatás háttere: minden hónapban különböző médiamárkák, médiaszemélyiségek és műsorok ismertsége és nézői szimpátiája kerül felmérésre, havi 1046 fős országos reprezentatív mintán, személyes kérdezés alapján. (Ipsos omnibuszkutatás keretében)

Legszimpatikusabb televíziós személyiségek a szimpátia skála alapján (Minimum 50%-os ismertséggel rendelkezők körében, 2012. október - 2013. február közötti eredmények alapján):

Erős Antónia
Novodomszky Éva
Várkonyi Andrea
Szellő István
Gundel Takács Gábor
Rúzsa Magdi
Andor Éva
Azurák Csaba
Janicsák Veca
Aczél Anna

Legkedveltebb televíziós műsorok a tetszési skála alapján (Minimum 25%-os ismertséggel rendelkező műsorok körében, 2012. október - 2013. február közötti eredmények alapján):

Maradj talpon! (M1)
RTL Klub Híradó (RTL Klub)
Egy perc és nyersz  (RTL Klub)
Napló  (TV2)
Tények  (TV2)
A Kód (RTL Klub)
Híradó Reggel (M1)
Híradó  (M1)
Gasztroangyal (M1)
A Dal  (M1)

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Melles Katalin