A magyarok a legelégedetlenebbek a közlétesítmény-hálózatukkal
 
Nálunk a legalacsonyabb az összes ország közül az infrastruktúrával való általános elégedettség, a magyarok mindössze 10%-a értékeli pozitívan. A nemzetközi átlagnak megfelelően, a magyarok fele (53%) szerint akad tennivaló a közlétesítmény-hálózatunkkal kapcsolatos szükségleteink jobb kielégítéséért. Ahogy világszerte összességében, nálunk is éppen 70%-nyian válaszolták, hogy a gazdaság fejlődéséhez létfontosságúak a beruházások ezen a területen. Honfitársaink többsége (55%-a) szerint nagyobb súlyt kellene fektetni a nemzeti infrastrukturális projektekre. Ugyanakkor a hazai válaszadóknak mindössze 18%-a támogatná, hogy a kormány biztosítson kölcsönt a fejlettebb infrastrukturális hálózat kiépítésére, míg a külföldi tőke bevonásában a nemzetközi átlagnál (45%) is többen (57%) látnák a megoldást. Ha kicsit lassítja is a folyamatokat, 70%-nyian szeretnék, ha a tervekkel kapcsolatban meghallgatnák a helyi véleményeket – derül ki az Ipsos legfrissebb nemzetközi felméréséből, amely 26 országban 18.517 válaszadó megkérdezésével készült.

 

A konkrét területek közül a magyarok a közúthálózattal, a helyi utakkal a legkritikusabbak, mindössze 16%-nyian  minősítik jónak (ezzel az utolsók vagyunk a mezőnyben), a vasúthálózatot a válaszadók 22% ítéli megfelelőnek – a nemzetközi átlagok 43 és 44%. Az autópályák, főutak állapotával kapcsolatban már jobb – bár az átlagtól jócskán elmarad - a hazai vélekedés, 44%-nyian elégedettek, míg a légi közlekedés lehetőségeivel 49%. Az új építésű ingatlanokkal kapcsolatban a középmezőnyben végeztünk, a magyarok 39%-a szerint kielégítő az arányuk. Az árvízvédelemmel a globális átlagnál nagyobb, 42%-os elégedettség mutatkozik nálunk. Az energiaellátás színvonalát viszont inkább alacsonynak minősítik a hazai válaszadók, 32% tartja jónak. A vízszolgáltatás, csatornázás megítélése a nemzetközi átlagot meghaladó, 63%-os. A szélessávú internet elérés 56%-os elégedettségnek örvend, ami a nemzetközi szinttel megegyező érték.

 

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatócég a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű egészség-, média-, reklám-, vélemény- és piackutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. Vezető munkatársait a szakma legjobbjai között tartják számon, fiatal kollégái a hazai élvonalhoz tartozó közgazdasági, szociológiai képzési műhelyek kiemelkedő képességű hallgatói közül kerülnek ki. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata, amely több mint 80 országban kínálja szolgáltatásait. (www.ipsos.hu)