Tíz híres magyarról elnevezett utcát vizsgálva egyértelműen kitűnik a Kossuth Lajosról elnevezett közterületek fölénye, a turini remete Rákóczit és Széchenyit előzi meg a forgalomnagyság szerinti képzeletbeli dobogón. Az Outdoor Mapping a Szonda Ipsos közterületi kutatásainak egyik digitális pillére, amely utak, útszakaszok forgalmi és Reach adatait teszi elemezhetővé.



Magyarország 44 legnagyobb városának híres magyarokról elnevezett utcái, útjai, terei és egyéb közterületei közül a Kossuth Lajosról elnevezetteken fordul meg egy hónap alatt a legtöbb ember, számszerűen 580.000. A középmezőnyben található két királyunk, a lista végén pedig a hét vezér valamelyik tagjáról elnevezett utcák, terek szerepelnek.



A közterületek látogatásának gyakorisága szerint a sorrend megváltozik, hiszen itt már a Rákóczi Ferenc nevét viselő utcák, terek vannak a lista elején. A róla elnevezett közterületeken átlagosan havonta több mint 130-szor fordulnak meg az emberek, így bár nem ezek a legforgalmasabb utak, a legjobb elérési gyakoriságot mégis itt lehet elérni.



A kutatás alapja a Magyarország 44 legnagyobb városának 15-70 éves lakosságát reprezentáló 19.200 fős minta, amely a Szonda Ipsos közterületi közönségkutatásainak egyik pillére, kiszolgálva mind a Special Plus közterületi kampánytervező rendszert, mind az Outdoor Mapping-et, amely az ország 44 városának bármely utcájára, 12 mutatóval alátámasztott közönségelemzést képes adni. Legelterjedtebb felhasználási területe, a statikus hirdetési felületek (építési hálók) észlelésére vonatkozó adatok szolgáltatása, amelyet ma már a piac szinte minden szereplője használ.



Az Outdoor Mapping olyan szolgáltatást nyújt az ügyfelek számára, amely előre tervezhetővé teszi számukra az építési hálók kihelyezését (Hol érem el majd legjobban a célcsoportomat?), az értékesítési pontok kijelölését (Hol érdemes osztogatni brosúrát a célcsoportomnak?) vagy az elérési szempontból legoptimálisabb útvonal megtervezését (Merre járjon a kampánymotorom?) a várható észlelési mutatók fényében, továbbá elősegíti a döntés meghozatalát, mivel pontos, összehasonlítható adatokra támaszkodhatnak.



Az IPSOS Csoportot 1975-ben alapították Párizsban. Növekedési üteme egyedülálló. Ma - egyikeként a világ vezető piackutató intézeteinek - közel 60 államban 8000 főállású szakembert foglalkoztat. Az IPSOS jelen van szerte Európában, Észak- és Dél-Amerikában, a Közel- és a Távol-Keleten, valamint Ausztráliában. 5000 ügyfél számára, több mint 100 országban végez kutatásokat. Az éves mérlegen 70 000 projekt és 20 000 000 interjú szerepel. Az 1990-ben alapított, Business Superbrands 2008 és 2009 díjas Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet a magyar gazdasági és társadalmi kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára.  www.szondaipsos.hu <http://www.szondaipsos.hu/>



További információ: László Sebestyén kutatásvezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)