Az elmúlt fél év közterületi kampányait vizsgálva a távközlési szektor hirdetéseit látták a legtöbben (51%), s tudták azonosítani (42%). Leginkább a háztartási gép - kisgép kampányok tetszettek (76%) és az utazás - turizmus hirdetések aktivizáltak legjobban (61%) - derül ki a Szonda Ipsos POSTerTEST* elnevezésű kutatássorozatának visszatekintő elemzéséből.

Az év első felének kampányiról általánosságban elmondható, hogy az észlelési és azonosítási mutatók élén a legismertebb, legmarkánsabb arculattal rendelkező hirdetők, termékek állnak. Tetszeni inkább a magas színvonalon megvalósított, markáns üzenettel rendelkező kreatívok tetszettek, aktivizálásban pedig az első tízben döntően impulzív vásárlási termékek szerepelnek.

A felületek észlelésének alakulását leginkább a felület-darabszám határozza meg, bár 400 felület alatti kampányokkal is be lehetett kerülni a Top 10-be. Ez tökéletesen bizonyítja, hogy nem csak a mennyiség számít, hanem a felületek minősége, illetve a területi eloszlás is.

2009 első félévében a távközlési szektor teljesített a legkiemelkedőbben, ennek a szektornak a kampányait látták a legtöbben, és erről tudták legtöbben megmondani, hogy miről is szól a plakátja. A távközlési hirdetések eredményeit a magas felületszámok, a karakteres megjelenés és a jól bejáratott színvilág segítette.

Az embereknek leginkább az utazás-turizmus szektor kampányai tetszettek, és ezek aktivizálták is a legtöbbeket arra, hogy megvegyék a plakátokon látható terméket vagy igénybe vegyék a hirdetett szolgáltatást.

* A Szonda Ipsos közterületi kampányhatékonyságot folyamatosan és havonta mérő rendszere, a POSTerTEST mára több mint 9000 kampány mutatóit tette elemezhetővé ügyfelei számára. A 28 szektorban mért kampányok eredményei összegezve, célcsoportokra lebontva vizsgálhatóak a szoftver segítségével.

Az Ipsos Csoportot 1975-ben alapították Párizsban. Növekedési üteme egyedülálló. Ma - egyikeként a világ vezető piackutató intézeteinek - 64 államban több mint 9000 főállású szakembert foglalkoztat. Az IPSOS jelen van minden kontinensen. 5000 ügyfél számára, több mint 100 országban végez kutatásokat. Az éves mérlegen 70 000 projekt és 20 000 000 interjú szerepel. Az 1990-ben alapított - Business Superbrands 2008 és 2009 díjas - Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet a magyar gazdasági és társadalmi kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára.  www.szondaipsos.hu

További információ: László Sebestyén kutatásvezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)