Újszerűségüknek és a kreatív megjelenésüknek köszönhetően sok mutatóban felzárkóztak az Ambient* hirdetések a klasszikus felületekhez. Az Ambient eszközök nemcsak tetszenek az embereknek, hanem szóbeszédet is generálnak. Az Ipsos Zrt.  legújabb kutatásában résztvevő emberek majd’ felének már meséltek egy ilyen izgalmas hirdetési eszközön megjelenő kampányról.

A Magyar Reklámszövetség keretein belül működő Ambient tagozat részére készít úttörő kutatássorozatot az Ipsos Zrt., hogy feltérképezze az eddig kevésbé ismert területet. 2009 augusztusában zajlott a kutatás első fázisa, amelyben a 10 különböző  Ambient hirdetési eszköz ismertségét, elfogadottságát, a velük szembeni attitűdöket valamint a felületek működési mechanizmusát vizsgálta a kutatócég. A kutatássorozat második fázisa 2009 szeptemberében fut, amikor az Ambient felületeken futó kampány hatékonyságát elemzik az Ipsos Zrt. standard hatásvizsgálatán keresztül, a POSTerTEST rendszerében.

Az augusztus folyamán elvégzett kutatás eredményeképpen bebizonyosodott, hogy az Ambient hirdetéseknek van létjogosultságuk a hazai hirdetési piacon. Ugyan a vizsgált felületek (egyedi quadokon, bicikliken, léghajókon megjelenő hirdetések, digitális utcai mozgó kijelzők, bluetooth hirdetések, nagyméretű hirdetési molinók, taxik, stb.) ismertsége még nem éri el a hagyományos reklámeszközökét, de talán éppen az újszerűségének és a kreatív megjelenésének köszönhetően, sok mutatóban már felzárkóztak vagy jobb eredményeket értek el.

A kutatás eredménye azt mutatja, hogy a fiatal korosztályok jól célozhatóak az izgalmas Ambient eszközökkel, ebben a célcsoportban volt a legkisebb az elutasítás és a legnagyobb a tetszés aránya. Az Ambient eszközök nemcsak tetszenek az embereknek, hanem szóbeszédet is generálnak. Az érdekes hirdetési eszközök kapcsán így születő Word of Mouth-hatás pozitívan befolyásolja az eszközökön futtatott kampányok hatékonyságát is.  A kutatásban résztvevő emberek majd’ felének már meséltek egy ilyen újszerű hirdetési eszközön megjelenő kampányról, ami a WOM hatását figyelembe véve kiemelkedő eredmény.

A kutatás következő fázisa szeptemberben lesz, amelynek keretében egy kizárólag OOH** felületeken futó kampány standard hatásmérésére kerül sor. Ennek a fázisnak a segítségével meghatározhatóvá válik, hogy mennyire tudja felvenni a versenyt a klasszikus hirdetésekkel.

* Ambient: a nem hagyományos hirdetési eszközök gyűjtőneve
** OOH: Out of Home

Az Ipsos Csoportot 1975-ben alapították Párizsban. Ma - egyikeként a világ vezető piackutató cégeinek - 64 államban több mint 9000 főállású szakembert foglalkoztat és éves árbevétele meghaladja a 250 milliárd forintot. Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ: László Sebestyén kutatásvezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)