Médiapiaci felsővezetők összegezték várakozásaikat a reklámpiac alakulásáról. A legnagyobb optimizmus az internettel és a televízióval kapcsolatban tapasztalható. Az igazi vízválasztó 2010-ben érkezik el.

Az Ipsos Zrt. új kezdeményezése felmérni a hazai médiapiac főszereplőinek várakozásait az egyes reklámfelületek forgalmával kapcsolatosan. 50 szakembert kérdeztek meg: hirdetők, médiaügynökségek és médiatulajdonosok felső vezetői nyilatkoztak arról, hogy véleményük szerint miként alakulnak a reklámköltések 2009 második félévében az idei első félévhez képest.

Köztudott, hogy a 2009-es év első fele jelentős csökkenést hozott a magyar médiapiacon is. Kíváncsiak voltak, hogy ez az időszak vajon tényleg a mélypont volt-e, vagy még nem értük el a gödör alját. Ezért a mostani felmérésben arra keresték a választ, hogy az első félévhez képest a másodikban – akár a szezonális hatások, akár más tényezők hatására – milyen irányba várható elmozdulás a reklámforintok elköltésében. A kapott válaszokat összesítő táblázatban azt mutatják be, hogy az egyes médiatípusokra vonatkozóan a válaszadók hány százaléka vár növekedést, stagnálást vagy csökkenést.

A legoptimistább előrejelzés az internettel és a kábeltelevíziókkal kapcsolatban tapasztalható, itt messze legtöbben növekedést várnak. A többség az országos tévéknél is emelkedést remél, itt viszont relatíve magas a csökkenést prognosztizálók aránya. A nyomtatott sajtó esetében a magazinpiachoz kötődő várakozások a kedvezőbbek, itt a válaszadók legnagyobb része stagnálást jövendöl, emellett valamivel többen vannak a visszaesést jelzők a növekedést gondolókhoz képest. A napilapoknál viszont a többség további esést vár. A lappiachoz hasonló megítélést láthatunk a közterület irányában, míg a legborúsabb képet a rádiós és az indoor piacról alkották a megkérdezettek.
mediabarometer
Az Ipsos Csoportot 1975-ben alapították Párizsban. Ma - egyikeként a világ vezető piackutató cégeinek - 64 államban több mint 9000 főállású szakembert foglalkoztat és éves árbevétele meghaladja a 250 milliárd forintot. Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ: Kovács Barna, kutatásvezető Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.