Az olvasottság-mérés az Ipsos egyik fő erőssége, komoly, az egész világra kiterjedő gyakorlata van ezen a területen, a többi között Magyarországon is. Most az Ipsos France médiakutatási üzletága nyerte meg a Franciaországban kiírt olvasottságmérési tendert.

Franciaországban a napilapokat és a magazinokat korábban külön mérték.  A jelenlegi tenderkiírásban megjelenő egységesítési szándék kettős cél szolgált: egyrészt a napilapok, illetve a magazinok mérésének összevonását, amivel az összes nyomtatott sajtótermék egy közös kutatásba került; másrészt a pályáztatás azzal akarta segíteni és modernizálni a kutatást, hogy az adatfelvétel folyamatába a számítógépek/laptopok kiemelt szerepet kaptak. Mostantól a nyomtatott sajtó olvasottsági adatait Franciaországban vagy interneten keresztül gyűjtik össze (CAWI), vagy önkitöltős kérdőívekkel kerülnek az interjúkészítő laptopjára (CASI).

A kiírók igyekeztek figyelembe venni azt a világtendenciát is, miszerint az olvasottságmérések mintája egyre nagyobb és az adatközlések egyre gyakoribbakká válnak.

„A  beadott pályázatunk szakmailag megalapozott volt, számos külföldi – európai és az Egyesült Államokban szerzett - tapasztalatra építve. Másik erősségünk a kreativitás volt. Egyedi és eredeti ötleteket mutattunk be, amelyek egyszerre szolgálták az összes érintett lap érdekeit.” – nyilatkozta Bruno Smutz, az Ipsos France Médiakutatási igazgatója.

Magyarországon a nyomtatott sajtó olvasottságának vizsgálata kezdetektől fogva egységesen történik, a napilapokra és magazinokra egy kutatáson belül sor.  A hazai olvasottságmérést végző Ipsos-GfK konzorcium a laptopppal támogatott adatfelvételre (CAPI) 2004-ben állt át, azóta a kérdezőbiztosok papír helyett notebookon rögzítik a válaszokat.