A világ lakosságának mindössze egyharmada (35%) állítja, hogy kormányuk a megfelelő lépésekkel és ütemben próbálja megakadályozni a globális éghajlatváltozást - Magyarországon kisebbségben vannak (23%), akik ebből a szempontból jónak ítélik vezetőik tevékenységét.

A Reuters News megbízásából végzett és nyilvánosságra hozott új Ipsos Global @dvisor felmérés szerint (a világ GDP-jének 75%-át képviselő) 23 ország felnőtt lakosságának mindössze 35%-a véli, hogy saját kormányuk a megfelelő lépésekkel és ütemben próbálja megakadályozni a globális éghajlatváltozást.

A 2009. decemberi koppenhágai éghajlatvédelmi konferencia előtt, közben és után 24 000 felnőtt — országonként ezernél több válaszadó — részvételével végzett felmérés szerint az említett polgárok  65%-a nem hisz abban, hogy kormányuk a megfelelő lépésekkel és ütemben próbálja megakadályozni a globális éghajlatváltozást.

A felmérésben részt vett 23 ország közül mindössze három vizsgázott sikeresen állampolgárai szerint — a legpozitívabb minősítést Kína (86%), valamint India (60%) és Törökország (54%) kapta. Magyarországon kisebbségben vannak (23%), akik ebből a szempontból jónak ítélik a kormány tevékenységét.

Az összes minta demográfiai megoszlása szerint leginkább a nők (67%, a férfiak 63%-ához képest), az idősebbek (az 55 év felettiek 69%-a) a középkorúakhoz (35-54 évesek 67%-a) és a fiatalabbakhoz (35 év alattiak 62%-a) viszonyítva, valamint az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők (67%) a közepes és magasabb jövedelműekhez képest (mindkettő 63%) tartoznak azok közé (65%) akik leginkább nem értenek egyet azzal, hogy kormányuk a megfelelő lépésekkel és ütemben próbálja megakadályozni a globális éghajlatváltozást.  

Ezzel szemben a fenti állítással leginkább egyetértők (35%) közé  tartoznak a férfiak (37%, a nők 33%-ához képest), a fiatalabbak (35 év alattiak 38%-a) a középkorúakhoz (35-54 év közöttiek 33%-a) és az idősebbekhez (55 év felettiek 31%-a) viszonyítva, valamint a közepes és magasabb jövedelemmel rendelkezők (mindkettő 37%) az alacsonyabb jövedelműekhez képest (33%).

Ezek az eredmények a Thompson Reuters News Service megbízásából az Ipsos által 2009. november 4-e és 2010. január 13-a között végzett közvélemény-kutatásból származnak. A nemzetközi felmérés során 24 077 – 18 év feletti – felnőttet kérdeztek  összesen 23 országban, amelyek együtt a világ GDP-jének 75%-át képviselik. A felmérésben részt vevő országok: Argentína, Ausztrália, Belgium, Brazília, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Magyarország, India, Olaszország, Japán, Mexikó, Lengyelország, Oroszország, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, Cseh Köztársaság, Hollandia, Nagy Britannia, Egyesült Államok és Törökország. Országonként 1000-nél több válaszadó szerepelt az Ipsos által megkérdezett internetes panelben. Ezt követően súlyozást alkalmaztak a demográfiai különbségek kiegyenlítésére, valamint annak biztosítására, hogy a minta összetétele az adott ország legfrissebb népszámlálási adatainak megfelelően tükrözze a felnőtt lakosságot, és a kapott eredmények reprezentálják az egyetemes vélekedést.

Az Ipsos Csoportról

Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsosról

Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu


További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)