A 82. Oscar-gálát megelőző felmérés szerint a világ polgárainak 42%-a állítja, hogy azért néz mozi- és egyéb filmeket, hogy elmeneküljön a hétköznapok valóságából –   ezért annyit és annyiszor néz filmeket, amennyiszer csak tud. A vizsgált országok közül Magyarországon gondolják így a legkevésbé.

A Reuters News megbízásából végzett és a 82. Oscar-gála apropóján közzétett Ipsos Global @dvisor felmérés szerint - a világ GDP-jének 75%-át képviselő - 23 ország felnőtt lakosságának 42%-a ért egyet azzal az állítással, hogy „a filmek menekülést jelentenek számomra a való világ elől – annyit és annyiszor nézem azokat, amennyiszer csak tudom.” Vagyis a 24 000 felnőtt — országonként ezernél több válaszadó — részvételével végzett felmérés szerint 58% - Magyarországgal az élen - nem gondolja ezt.

A való világ elől a filmekébe menekülők, akik annyit és annyiszor nézik azokat, amennyiszer csak tudják: Törökország (67%), India (61%), Dél-Korea (54%) és Ausztrália (52%) lakói.  Azok az országok, amelyeknek a lakói legkevésbé gondolják, s tesznek így: Magyarország (76%), Hollandia (74%), Mexikó (74%), Svédország (71%) és Németország (70%).

Az alábbi rangsor azokkal az országokkal indul, amelyek állampolgárai leginkább egyetértenek azzal az  állítással, hogy „a filmek jelentik számomra a menekülést a való világ elől – annyit és annyiszor nézem azokat, amennyiszer csak tudom.”

egyetért / nem ért egyet

Törökország                  67% / 33%
India                            61% / 39%
Dél-Korea                     54% / 46%
Ausztrália                     52% / 48%
Spanyolország              49% / 51%
Kína                            49% / 51%
Egyesült Államok         49% / 51%
Franciaország              48% / 52%
Brazília                        47% / 53%
Nagy-Britannia             46% / 54%
Argentína                    45% / 55%
Japán                         41% / 59%
Kanada                       39% / 61%
Oroszország               36% / 64%
Lengyelország            36% / 64%
Olaszország               35% / 65%
Csehország                33% / 67%
Belgium                      33% / 67%
Németország              30% / 70%
Svédország                29% / 71%
Mexikó                       26% /74%
Hollandia                    26% / 74%
Magyarország            24% / 76%


Demográfiai megoszlás szerint, akik leginkább egyetértenek azzal az állítással, hogy a filmek világa a valóságtól való menekülést jelenti, annyit és annyiszor nézve azokat, amennyiszer csak lehet, látszólag egyenlő arányban gondolják a férfiak (43%) és a nők (40%), s a keresetek esetén sincs érdemi különbség az alacsonyabb (42%), a közepes (41%) és a magas (42%) bevétellel rendelkezők között. Az életkoroknál szignifikáns az eltérés: a 35 év alattiak inkább tartják így(49%), mint a 35 és 54 év közöttiek (36%) és sokkal inkább, mint az 55 év felettiek (26%).

Ezek az eredmények a Thompson Reuters News Service megbízásából az Ipsos által 2009. november 4-e és 2010. január 13-a között végzett közvélemény-kutatásból származnak. A nemzetközi felmérés során 24 077 – 18 év feletti – felnőttet kérdeztek  összesen 23 országban, amelyek együtt a világ GDP-jének 75%-át képviselik. A felmérésben részt vevő országok: Argentína, Ausztrália, Belgium, Brazília, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Magyarország, India, Olaszország, Japán, Mexikó, Lengyelország, Oroszország, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, Cseh Köztársaság, Hollandia, Nagy Britannia, Egyesült Államok és Törökország. Országonként 1000-nél több válaszadó szerepelt az Ipsos által megkérdezett internetes panelben. Ezt követően súlyozást alkalmaztak a demográfiai különbségek kiegyenlítésére, valamint annak biztosítására, hogy a minta összetétele az adott ország legfrissebb népszámlálási adatainak megfelelően tükrözze a felnőtt lakosságot, és a kapott eredmények reprezentálják az egyetemes vélekedést.

Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)