Az Ipsos 23 országra kiterjedő vizsgálata szerint Hollandia (85%), Kanada (83%), Ausztrália (82%), India (76%), Németország (74%) és az Egyesült Államok (73%) szerepel az élen, míg Dél-Korea (34%), Magyarország (45%), Japán (46%), Kína (48%) és Oroszország (49%) a sereghajtó.

Az Ipsos frissen közzétett jelentéséből kiderül, mennyire elégedettek, vagy elégedetlenek a világ 23 országának polgárai a lakókörnyezetükkel, s hogy mi az a három legfontosabb tényező, amelyen javítani szeretnének. Az eredmények szerint Hollandia (85%), Kanada (83%), Ausztrália (82%), India (76%), Németország (74%) és az Egyesült Államok (73%) lakossága a legelégedettebb, míg Dél-Korea (34%), Magyarország (45%), Japán (46%) és Oroszország (49%) a legelégedettlenebb a lakókörnyezetével.

Mennyire elégedettek a lakókörnyezetükkel…

Netherlands 85%
Canada 83%
Australia 82%
India 76%
Germany 74%
United States 73%
Great Britain 72%
Czech Republic 70%
Sweden 69%
Mexico 67%
Spain 64%
Belgium 64%
Poland 63%
Argentina 63%
Brazil 61%
France 56%
Turkey 56%
Italy 52%
Russia 49%
Japan 48%
China 46%
Hungary 45%
South Korea 34%

A lakosság által jelzett három legfontosabb, a lakókörnyezetet javító/fejlesztő prioritás…

A legfontosabb lakókörnyezetet javító prioritások közül néhány világviszonylatban is egyöntetűen megjelenik: az álláslehetőségek, az utcák tisztántartása, a közbiztonság és a közösségi közlekedés színvonala. A felmérés arra is rámutatott, hogy az országok különbözősége nem akadálya a helyi hasonlóságoknak. Az utak, járdák karbantartása első számú prioritás például Belgiumban, Lengyelországban,Oroszországban, Kanadában és Indiában egyaránt.

Természetesen különbségek is mutatkoznak. Nagy-Britanniában például a kamaszok számára nyújtott szabidős programok bírnak a legnagyobb jelentőséggel, Brazíliában az egészségügyi ellátás színvonalának javítása, Kínában a  környezetszennyezés csökkentése az, amit a polgárok legfontosabbként jelöltek meg.

Ezek az eredmények az Ipsos Global @dvisor hatodik hullámaként végzett 23 ország 18-64 éves válaszadóinak megkérdezésével készült online közvélemény-kutatásából származnak. A felmérésben részt vevő országok: Argentína, Ausztrália, Belgium, Brazília, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Magyarország, India, Olaszország, Japán, Mexikó, Lengyelország, Oroszország, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, Cseh Köztársaság, Hollandia, Nagy-Britannia, Egyesült Államok és Törökország. A 2009 novembere és 2010 januárja  között végzett kutatásban 23 673 válaszadó vett részt.

Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu


További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)