Johannesburg, Dél-Afrika — A 2010-es  világbajnokság kezdetére  a Reuters Hírügynökség számára készített kutatás  szerint  a világ fociszurkolói a résztvevö 32 csapatból a Brazíliát tartják a legesélyesebbnek a győzelemre. Ha Brazília esetleg nem nyerne, a többség mindenképpen döntőbe várja, ahol két legesélyesebb riválisa Németország vagy Argentína.

A kutatás május 12-21. között 24  országban készült , azok körében, akik valamilyen mértékben szurkolónak valották magukat, a 23 ország átlagában  a lakosság 66%-a.

A győzelemre esélyesnek tartott országok sorrendje:
Brazília                      31%
Argentína                    9%
Spanyolország             8%
Németország               7%
Olaszország                6%
Anglia                         4%
Franciaország              3%
Portugália                   1%
Ausztrália                    1%

A legtöbb dél-afrikai (34%) szintén úgy gondolja, hogy Brazília fog nyerni.

A második helyre várt országok sorrendje.
Brazília                      14%
Németország              11%
Argentína                    9%
Olaszország                 8%
Spanyolország              8%
Anglia                          7%
Franciaorszag               6%
Portugália                    2%
Hollandia                     1%
Dél-Afrika                    1%
Egyesült Államok          1%
Ausztrália                    1%
Mexikó                        1%
Kamerun                     1%

A dél-afrikai szurkolók Brazíliát (24%) tartják  legeselyésebbnek a döntőbe jutásra,  rögtön utána viszont  saját országukat (14%)  várják a döntőbe, s egyben a második helyre.  Ezt követi a sorban Olaszország (9%), Spanyolország (8%), Németország (8%), Franciaország (6%) és Anglia (5%).

Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)