Johannesburg, Dél-Afrika — A 2010-es világbajnokság kezdetére a Reuters Hírügynökség számára készített kutatás szerint a világ fociszurkolói a résztvevö 32 csapatból a Brazíliát tartják a legesélyesebbnek a győzelemre. Ha Brazília esetleg nem nyerne, a többség mindenképpen döntőbe várja, ahol két legesélyesebb riválisa Németország vagy Argentína.
A kutatás május 12-21. között 24 országban készült , azok körében, akik valamilyen mértékben szurkolónak valották magukat, a 23 ország átlagában a lakosság 66%-a.
A győzelemre esélyesnek tartott országok sorrendje:
Brazília 31%
Argentína 9%
Spanyolország 8%
Németország 7%
Olaszország 6%
Anglia 4%
Franciaország 3%
Portugália 1%
Ausztrália 1%
A legtöbb dél-afrikai (34%) szintén úgy gondolja, hogy Brazília fog nyerni.
A második helyre várt országok sorrendje.
Brazília 14%
Németország 11%
Argentína 9%
Olaszország 8%
Spanyolország 8%
Anglia 7%
Franciaorszag 6%
Portugália 2%
Hollandia 1%
Dél-Afrika 1%
Egyesült Államok 1%
Ausztrália 1%
Mexikó 1%
Kamerun 1%
A dél-afrikai szurkolók Brazíliát (24%) tartják legeselyésebbnek a döntőbe jutásra, rögtön utána viszont saját országukat (14%) várják a döntőbe, s egyben a második helyre. Ezt követi a sorban Olaszország (9%), Spanyolország (8%), Németország (8%), Franciaország (6%) és Anglia (5%).
Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.
Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu
További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)