Johannesburg, Dél-Afrika – A 2010-es Labdarúgó-világbajnokságról a Reuters számára készült legfrissebb Ipsos felmérés szerint tízből csak négy (37%) lelkes focirajongó véli úgy, hogy igazságos a jelenleg érvényben lévő selejtező rendszer. Tízből hat szurkoló (59%) szerint Dél-Afrika sikeres házigazdája  lesz a 2010-es Labdarúgó-világbajnokságnak,  míg a  helyiek 91%-a  véli így.

A kutatás május 12-21. között 24  országban készült az Ipsos online paneljén országonként reprezentatív mintákon, azok körében, akik valamilyen mértékben szurkolónak vallották magukat,  a 23 ország átlagában  a lakosság 66%-a, összesen 12 059 válaszadó.

Szakértők megjegyezték, hogy bizonyos országoknak  meg kellett  küzdeniük a kvalifikációért, néhány esetben pedig a futballban kiemelkedő országok  régiójukból nem jutottak tovább, míg más, gyengébb színvonalú országoknak ez könnyen sikerült, mert az ő régiójukban nem olyan erős a mezőny.

Megkérdeztük  a  szurkolókat arról, mit gondolnak a selejtezőről – igazságos-e vagy sem az összes futballban érintett ország számára? Úgy tűnik, ebben  nincs egyértelmű állásfoglalás:


Igen            Nem     Nem tudja

Total          `                  37%           37%           26%

India                              60%           30%           10%
Italy                               52%           22%           26%
Indonesia                       51%           35%           14%
China                             47%           38%           15%
Saudi Arabia                   46%           25%           29%
Brazil                             46%           38%           16%
Germany                        44%           25%           31%
Hungary                        41%           31%           28%
South Korea                   37%           46%           17%  
Poland                          35%           32%           33%
Great Britain                 35%           38%           27%
Argentina                      33%           36%           31%
Mexico                         33%           46%           21%
Turkey                          32%           50%           18%
Russia                           31%           29%           60%
United States                31%           47%           22%
Spain                            27%           37%           36%
Canada                        26%           37%           37%
Belgium                       24%           40%           36%
Australia                      24%           40%           36%
Sweden                       24%           49%           27%
Japan                         21%           44%           35%
France                        21%           47%           32%

A dél-afrikai szurkolók kétharmada véli úgy, hogy a kvalifikációs rendszer igazságos az összes ország számára.

A focirajongók kétharmada (66%.a) tudja, hogy Dél-Afrika rendezi a 2010-es világbajnokságot….

Total                   66%
Argentina            96%
South Korea         91%
Brazil                   91%
Mexico                 89%
Indonesia            87%
Germany             85%
Italy                    75%
Great Britain        73%
France                 73%
Spain                  67%
Japan                 66%
Saudi Arabia       66%
Turkey                65%
Belgium              63%
Poland                59%
India                    58%
China                  55%
Sweden               51%
Australia             45%
Hungary             44%
Canada               43%
Russia                41%
United States       31%

A dél-afrikai szurkolók abszolút többsége (86%) hiszi – szemben a 23 ország 46%-os átlagával -, hogy a játékosok és a nézők biztonságban lesznek az ott töltött idő alatt…

Igen            Nem

Total                    46%           23%

India                    86%             5%
Indonesia             60%           12%
Mexico                 57%           17%
Brazil                   57%           19%
United States        55%           17%
Argentina            54%           10%
China                  54%           15%
Canada                54%           17%
Italy                     51%           17%
Turkey                 46%           27%
Sweden               45%           24%
Hungary              45%           25%
Russia                 44%           12%
Saudi Arabia        43%           25%
Spain                  42%           28%
Poland                42%           22%
Australia             38%           23%
France                36%           27%
Belgium              35%           26%
Great Britain       34%           32%
Germany            32%           34%
South Korea        26%           51%
Japan                 13%           47%
+ 31% don’t know

A dél-afrikai szurkolók (91%) –  a  többi 23 ország válaszadói közül  tízből hatan (59%) - bíznak benne, hogy sikeres játékokat rendeznek…

Total                   59%

India          `         86%
Italy                     78%
Indonesia           73%
China                  73%
Mexico                72%
Argentina            69%
United States     68%
Brazil                   68%
France                68%
Saudi Arabia      62%
Canada              62%
Russia                55%
Belgium              55%
Sweden              50%
Turkey                50%
Hungary             49%
South Africa       48%
South Korea       48%
Great Britain       47%
Australia             45%
Spain                  43%
Poland                43%
Germany            43%
Japan                 38%

A szurkolókról:  

•    A világ polgárai közül minden tizedik (11%) saját bevallása szerint szenvedélyes szurkoló, s annyi meccset néz meg, amennyit csak lehet.
•    A  szurkolók negyede (24%) csak a kedvenc  bajnokságát, csapatát, s a nemzeti válogatottját kíséri figyelemmel.
•    31%-uk csak alkalmanként  nézi meg a legnépszerűbb csapatok, valamint a válogatott meccsét.
•    A lakosság egyharmadát  (34%) pedig egyáltalán nem érdekli labdarúgás.

A felső három kategóriát figyelembe véve, a világ lakosságának kétharmada (66%) tekinthető – valamilyen szintű - szurkolónak:

Total                  66%

South Korea         88%
Turkey                83%
India                    81%
China                  80%
Brazil                   78%
Mexico                78%
Argentina            72%
Saudi Arabia        72%
Indonesia            72%
Spain                  70%
Italy                    68%
Australia              67%
Germany             66%
Poland                 63%
Sweden               61%
Great Britain        59%
Hungary             55%
France                54%
Belgium              52%
Japan                 49%
Canada              48%
Russia                42%
United States     35%

A sportág legszenvedélyesebb rajongói…

A leglelkesebb rajongók  jellemzően  35 év alatti férfiak, jövedelem, iskolázottság és családi állapot szerint vegyesen.

Jelentős eltéréseket látunk országonként.

Total                   11%

Turkey                22%
India                    21%
Brazil                   19%
Argentina            17%
Saudi Arabia        16%
Italy                    14%
Great Britain        14%
Spain                  13%
Australia             12%
Germany             10%
France                  9%
Mexico                  8%
Sweden                8%
Indonesia             8%
Poland                  8%
South Korea          7%
China                   7%
United States         6%
Belgium                6%
Canada                6%
Hungary               5%
Japan                   4%
Russia                  4%

Nem meglepő, hogy a rendező ország lakói közül 29 % vallja magát szenvedélyes szurkolónak.

Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)