Johannesburg, Dél-Afrika – A 2010-es Labdarúgó-világbajnokságról a Reuters számára készült legfrissebb Ipsos felmérés szerint tízből csak négy (37%) lelkes focirajongó véli úgy, hogy igazságos a jelenleg érvényben lévő selejtező rendszer. Tízből hat szurkoló (59%) szerint Dél-Afrika sikeres házigazdája lesz a 2010-es Labdarúgó-világbajnokságnak, míg a helyiek 91%-a véli így.
A kutatás május 12-21. között 24 országban készült az Ipsos online paneljén országonként reprezentatív mintákon, azok körében, akik valamilyen mértékben szurkolónak vallották magukat, a 23 ország átlagában a lakosság 66%-a, összesen 12 059 válaszadó.
Szakértők megjegyezték, hogy bizonyos országoknak meg kellett küzdeniük a kvalifikációért, néhány esetben pedig a futballban kiemelkedő országok régiójukból nem jutottak tovább, míg más, gyengébb színvonalú országoknak ez könnyen sikerült, mert az ő régiójukban nem olyan erős a mezőny.
Megkérdeztük a szurkolókat arról, mit gondolnak a selejtezőről – igazságos-e vagy sem az összes futballban érintett ország számára? Úgy tűnik, ebben nincs egyértelmű állásfoglalás:
Igen Nem Nem tudja
Total ` 37% 37% 26%
India 60% 30% 10%
Italy 52% 22% 26%
Indonesia 51% 35% 14%
China 47% 38% 15%
Saudi Arabia 46% 25% 29%
Brazil 46% 38% 16%
Germany 44% 25% 31%
Hungary 41% 31% 28%
South Korea 37% 46% 17%
Poland 35% 32% 33%
Great Britain 35% 38% 27%
Argentina 33% 36% 31%
Mexico 33% 46% 21%
Turkey 32% 50% 18%
Russia 31% 29% 60%
United States 31% 47% 22%
Spain 27% 37% 36%
Canada 26% 37% 37%
Belgium 24% 40% 36%
Australia 24% 40% 36%
Sweden 24% 49% 27%
Japan 21% 44% 35%
France 21% 47% 32%
A dél-afrikai szurkolók kétharmada véli úgy, hogy a kvalifikációs rendszer igazságos az összes ország számára.
A focirajongók kétharmada (66%.a) tudja, hogy Dél-Afrika rendezi a 2010-es világbajnokságot….
Total 66%
Argentina 96%
South Korea 91%
Brazil 91%
Mexico 89%
Indonesia 87%
Germany 85%
Italy 75%
Great Britain 73%
France 73%
Spain 67%
Japan 66%
Saudi Arabia 66%
Turkey 65%
Belgium 63%
Poland 59%
India 58%
China 55%
Sweden 51%
Australia 45%
Hungary 44%
Canada 43%
Russia 41%
United States 31%
A dél-afrikai szurkolók abszolút többsége (86%) hiszi – szemben a 23 ország 46%-os átlagával -, hogy a játékosok és a nézők biztonságban lesznek az ott töltött idő alatt…
Igen Nem
Total 46% 23%
India 86% 5%
Indonesia 60% 12%
Mexico 57% 17%
Brazil 57% 19%
United States 55% 17%
Argentina 54% 10%
China 54% 15%
Canada 54% 17%
Italy 51% 17%
Turkey 46% 27%
Sweden 45% 24%
Hungary 45% 25%
Russia 44% 12%
Saudi Arabia 43% 25%
Spain 42% 28%
Poland 42% 22%
Australia 38% 23%
France 36% 27%
Belgium 35% 26%
Great Britain 34% 32%
Germany 32% 34%
South Korea 26% 51%
Japan 13% 47%
+ 31% don’t know
A dél-afrikai szurkolók (91%) – a többi 23 ország válaszadói közül tízből hatan (59%) - bíznak benne, hogy sikeres játékokat rendeznek…
Total 59%
India ` 86%
Italy 78%
Indonesia 73%
China 73%
Mexico 72%
Argentina 69%
United States 68%
Brazil 68%
France 68%
Saudi Arabia 62%
Canada 62%
Russia 55%
Belgium 55%
Sweden 50%
Turkey 50%
Hungary 49%
South Africa 48%
South Korea 48%
Great Britain 47%
Australia 45%
Spain 43%
Poland 43%
Germany 43%
Japan 38%
A szurkolókról:
• A világ polgárai közül minden tizedik (11%) saját bevallása szerint szenvedélyes szurkoló, s annyi meccset néz meg, amennyit csak lehet.
• A szurkolók negyede (24%) csak a kedvenc bajnokságát, csapatát, s a nemzeti válogatottját kíséri figyelemmel.
• 31%-uk csak alkalmanként nézi meg a legnépszerűbb csapatok, valamint a válogatott meccsét.
• A lakosság egyharmadát (34%) pedig egyáltalán nem érdekli labdarúgás.
A felső három kategóriát figyelembe véve, a világ lakosságának kétharmada (66%) tekinthető – valamilyen szintű - szurkolónak:
Total 66%
South Korea 88%
Turkey 83%
India 81%
China 80%
Brazil 78%
Mexico 78%
Argentina 72%
Saudi Arabia 72%
Indonesia 72%
Spain 70%
Italy 68%
Australia 67%
Germany 66%
Poland 63%
Sweden 61%
Great Britain 59%
Hungary 55%
France 54%
Belgium 52%
Japan 49%
Canada 48%
Russia 42%
United States 35%
A sportág legszenvedélyesebb rajongói…
A leglelkesebb rajongók jellemzően 35 év alatti férfiak, jövedelem, iskolázottság és családi állapot szerint vegyesen.
Jelentős eltéréseket látunk országonként.
Total 11%
Turkey 22%
India 21%
Brazil 19%
Argentina 17%
Saudi Arabia 16%
Italy 14%
Great Britain 14%
Spain 13%
Australia 12%
Germany 10%
France 9%
Mexico 8%
Sweden 8%
Indonesia 8%
Poland 8%
South Korea 7%
China 7%
United States 6%
Belgium 6%
Canada 6%
Hungary 5%
Japan 4%
Russia 4%
Nem meglepő, hogy a rendező ország lakói közül 29 % vallja magát szenvedélyes szurkolónak.
Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.
Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu
További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)