A G20-csúcsot beárnyékolja, hogy továbbra sem javul az állampolgároknak az egyes országok gazdasági helyzetéről alkotott véleménye.


A www.canada.com számára készült legfrissebb Ipsos felmérés szerint a Torontóban rendezett G20-csúcsot beárnyékolja,  hogy nem javul  az egyes nemzetgazdaságok állapotának lakossági megítélése. A 2007 áprilisa óta havi  rendszerességgel folyó konjunktúrakutatásban idén májusban – a világ GDP-jének 75%-át képviselő - 24 ország 18.624 felnőtt lakosa válaszolt.

A konjunktúraindex 2007 áprilisában állt a legmagasabb értéken, amikor a válaszadók 66%-a tartotta “jónak” saját nemzetgazdasága állapotát, míg a legalacsonyabb értéket - 37 pontos zuhanás után - 29%-kal 2009 áprilisában, a világgazdasági recesszió mélypontján regisztrálták. A globális lakossági konjunktúraindex 2010 januárja óta gyakorlatilag változatlan, a lakosság  38%-a ítéli jónak saját országa gazdaságának állapotát.

Összevetve  a májusi  adatokat az áprilisiakkal, elmondható:

•    A világ polgárai közül tízből négyen tartják a nemzetgazdaságuk állapotát aktuálisan “jónak”. Ez egy pontnyi emelkedést jelent az áprilisban mért 38%-hoz képest.
•    Azok az országok,  ahol a gazdaság megítélése leginkább javult a következők: Brazília (+5 pont), Szaúd-Arábia (+4 pont), Svédország (+4 pont) és Mexikó (+3 pont).
•    Azok az országok, ahol  a saját gazdaság lakossági megítélése a legnagyobb mértékben romlott: Németország (-7pont), Nagy-Britannia (-5 pont), Kína (-3 pont) és Olaszország (-3 pont).
•    Regionális változások  április óta: G8 országok -3 pont, Európa: -1 pont, Észak-Amerika -3 pont, Latin-Amerika +3 pont, Ázsia és a Csendes-óceán térsége +1 pont, Brazília, Oroszország, India és Kína esetén nincs változás.

Az alábbi lista a saját országuk gazdaságát jónak minősítők aránya szerint rangsorolja az országokat, zárójelben található az április óta mért változás.

% Total May '10           Change over April ‘10

Total                39%                            (+1)
India                85%                            ( -1)
Saudi Arabia     80%                            (+4)
China              78%                            ( -4)
Australia          74%                            (+1)
Brazil               65%                            (+5)
Canada            64%                            ( -3)
Sweden           60%                            (+4)
Indonesia        52%                            (  0)
Poland            45%                            ( -2)
South Africa    41%                            ( -3)
Turkey            40%                            (+1)
Germany         37%                            ( -7)
South Korea    31%                            ( -1)
Russia             30%                            (+2)
Argentina        27%                            (+2)
United States   23%                            ( -2)
Belgium           23%                            ( -1)
Mexico            23%                            (+3)
Italy                 14%                            ( -3)
Great Britain    13%                            ( -4)
France             8%                              ( -1)     
Hungary           8%                             (  0)
Japan                6%                            ( -1)
Spain                6%                            (+3)

Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)