A szilveszter napján közzé tett nemzetközi felmérés szerint a gazdasági válság és recesszió sújtotta 2010 végén derűs várakozással tekintenek a fogyasztók az új esztendő elé.

A Reuters megbízásából készített Ipsos kutatásban résztvevő 18 ezer válaszadó több mint kétharmada szerint 2011 jobb év lesz, mint a tavalyi.

24 ország megkérdezettjeinek közel fele (48%) állította, hogy 2010 rossz év volt számára, s a családjának is; s csak kicsivel több, mint 50 százalékuk (51%) hiszi, hogy 2011-ben jobb lesz az élet. Az újévi fogadalmak zöme pénzügyi természetű.

Az optimizmus ellenére, azokban az időkben, amikor az európai kormányok elkerülendő a deficitet és az adósságcsapdát, visszavágják költségvetéseiket, a válaszadóknak csupán 36 százaléka ért egyet „nagyon” azzal, hogy saját újévi fogadalmakat tegyen és 45 százalékuk  véli ezt így „valamennyire” fontosnak.

Az indonézek, a dél-afrikaiak, valamint a kínaiak a leginkább nyitottak a fogadalmakra, míg a magyar, a japán és a német válaszadók mutatták a legkisebb érdeklődést irántuk.

A legnépszerűbb szándék (21%) több pénzt keresni, amit a több megtakarítás (16%) és a személyes, illetve a családi költségvetés hatékonyabb irányítása (16%) melletti eltökéltség, majd az egészséges életmód követ.

Az újévi fogadalomtevők zöme a magasabb jövedelemmel rendelkező, egyetemi végzettségű, 35 évnél fiatalabb, nőtlen foglalkoztatottak közül kerül ki.  

A tervek sokaságának alján a válás, az alkoholfogyasztás csökkentése vagy abbahagyása, a jelentősebb konfliktusok felszámolása, az iskolapadba való visszaülés, a gyermekvállalás és a házasság szerepelnek.

A fogadalmak kevesebb mint 30 százaléka  a családdal töltendő több idő segítségével megerősített kapcsolatokról szól, amit a barátok körében múlatott megemelt órák szándéka követ.

További információ:

Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Az Ipsos Csoportról

Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsosról

Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu