A RAJAR, a brit rádiós közönségmérést tulajdonló szervezet 2014-ig meghosszabbította szerződését a hallgatottságmérést a kezdetektől, 1992-től kezdve végző kutatócéggel, az Ipsos MORI-val.

Az Ipsos mostantól már nem csak a papír alapú rádióhallgatási naplós mérés több mint 100.000 fős éves mintán való lebonyolításáért felelős, hanem az újonnan kifejlesztett online rádiónapló alkalmazásának bevezetéséért is.

A RAJAR és az Ipsos szerint az új, hibrid hallgatottságmérési módszertan gyorsabbá teszi az adatfelvételt és elősegíti a mérés demográfiai reprezentativitásának növelését a fiatalabb hallgatók könnyebb bevonásával a kutatásba.

A RAJAR ügyvezetője Jerry Hill (képünkön) kiemelte az Ipsos hozzájárulását az innovatív új módszertan kialakításához.

A RAJAR (Radio Joint Audience Research) tulajdonosai a BBC és a kereskedelmi rádiókat tömörítő szervezet, a Radio Centre. 1992-ben alapították, célja az egységes, iparági rádióhallgatottsági mérés működtetése.

Forrás: Daily Research News

Mint ismeretes, az Ipsos-GfK konzorcium által végzett rádióhallgatottsági mérés 2010 januárjától szintén kihasználja a hibrid mérés adta előnyöket. Az itthoni kutatás a számítógéppel támogatott telefonos (CATI) és a számítógéppel támogatott online (CAWI) adatfelvételi módszereket ötvözi, elősegítve a stabil, egyenértékes hallgatottsági eredmények biztosítását a piac számára.

Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 66 országban több mint 9000 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2009-ben az Ipsos Csoport árbevétele összesen 943,7 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben  is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ:

Gábos Zsuzsa médiakutatási igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)