2011 szeptemberében a rádiók által elért közönség aránya 75,1%-ot tett ki, azaz egy átlagnapon a 15 év feletti hazai lakosság körében 6.397.000 fő hallgatta minimum 15 percet valamely rádió adását. A naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében átlagosan 4 óra 12 perc volt.

A nyári hosszabb szabadságok befejeződésével, s a szeptemberi szokatlan szép időjárás ellenére is az augusztusi értékekhez viszonyítva jelentősen, 10,5%-kal bővült a szeptemberi hétvégi rádióhallgatási időtartam, amely átlagosan 23 perces bővülést jelent. Kisebb mértékben a rádióprogramok folyamába bekapcsolódó hallgatók száma is növekedett a két hónap viszonylatában: míg augusztusban 3 millió 114 ezer ember, addig szeptemberben közel 90 ezres bővüléssel 3 millió 204 ezer ember hallgatott hétvégéken rádiót.

A napjainkat – s ezzel a hagyományos médiafogyasztásunkat is - erősen befolyásoló digitalizáció folyamatának, ha akár csak az utolsó egy éves időszakát elemezzük, látható hogy a rádió továbbra is fontos információforrás és társ maradt a fogyasztók életében. A kereskedelmileg különösen kiemelt 15-49 éves célcsoport körében vizsgálva az elmúlt esztendőt – 2010. szeptember, illetve 2011. március és szeptember havi adatokat vizsgálva – kirajzolódik, hogy hosszabb távon is stabil közönséggel és médiafogyasztási időtartammal rendelkezik a rádió, mint médium, amely így továbbra is fontos eszköze a fogyasztók elérésének.

Rch%    ATSMin
2010 szeptember    72,6 %    238
2011 március    73,0 %    241
2011 szeptember    73,2 %    249
Forrás: GfK Hungária – Ipsos rádióhallgatottsági kutatás
Célcsoport: 15-49 évesek

További információ:
Melles Katalin kutatásvezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)