Szonda Ipsos: Fontos a digitális közmű a hazai cégek szerint
2009-05-07
A magyarországi cégek négyötöde szerint fontos, hogy a digitális közmű a
következő néhány évben elérje a kistelepüléseket - derült ki a Szonda Ipsos
kutatásából, amelynek eredményeit a tizedik Internethajón, május 7-én,
csütörtökön ismertette Pintér Róbert, a cég online stratégiai igazgatója. A
661 vállalatvezető és vállalati döntéshozó online megkérdezésével 2009.
április végén folyó kutatás szerint az internet ma már ugyanúgy közműnek
számít, mint az áram-, a gáz-, a telefon- vagy az ivóvíz-szolgáltatás. A
kutatásban részt vett cégek egytizede számára pedig az internet megléte
kritikus fontosságú, ha nem működik a világháló, akkor a nem tudják
biztosítani a saját működésüket, leáll a termelés.
Jelenleg hazánkban megközelítőleg 2300 olyan kis és közepes méretű település
van (ez a lakosság nagyjából 30%-át érinti), amelyet korlátozottan vagy
egyáltalán nem ér el a nagysebességű internetet biztosító optikai hálózat.
Az ezeknek a településeknek is az internetes hálózatra kötését célzó Nemzeti
Digitális Közmű program fogadtatása a cégvezetők és céges döntéshozók
körében széleskörű támogatást élvez. Közel 80%-uk szerint néhány éven belül
meg kell valósítani a programot, aminek kivitelezése elsősorban állami
(48%-uk szerint), európai uniós (12,4%-uk szerint) vagy önkormányzati
(10,7%-uk szerint) feladat, de közel egynegyedük szerint elsősorban a
cégeknek kellene oroszlánrészt vállalniuk az új közmű kiépítésében.
A minden településen elérhető gyors, szélessávú internet ötlete különösen a
mikrovállalkozások körében élvez magas támogatást. Ezeknek a cégeknek több
mint egyötöde nagyon valószínűnek tartja, hogy elgondolkodna a telephelye
áthelyezésén vagy új telephely indításán, ha az internet elérhető volna a ma
még nem behuzalozott településeken, egyhatoduk remél piacbővülést a
lépéstől, és minden tizedik távmunkások foglalkoztatását is elképzelhetőnek
tartja az újonnan internetre csatlakozott településekről.
A cégek szerint az internet közepes hatással bír a saját versenyképességükre
és növekedésükre, de az ország számára ennél erősebb hatása van, s a
kereslet mértékét is befolyásolja. A világháló a cégek életében az elmúlt
években gyökeresen átalakította az információszerzést, a banki- és
pénzügyeket, valamint a kapcsolattartást és külső kommunikációt.
Az IPSOS Csoportot 1975-ben alapították Párizsban. Növekedési üteme
egyedülálló. Ma - egyikeként a világ vezető piackutató intézeteinek - közel
60 államban 8000 főállású szakembert foglalkoztat. Az IPSOS jelen van szerte
Európában, Észak- és Dél-Amerikában, a Közel- és a Távol-Keleten, valamint
Ausztráliában. 5000 ügyfél számára, több mint 100 országban végez
kutatásokat. Az éves mérlegen 70 000 projekt és 20 000 000 interjú szerepel.
Az 1990-ben alapított, Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos Média-,
Vélemény- és Piackutató Intézet a magyar gazdasági és társadalmi kutatási
iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-,
egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára.
87/exchweb/bin/redir.asp?URL=https://mail.ipsos.hu:787/exchweb/bin/redir.asp
?URL=https://mail.ipsos.hu:787/exchweb/bin/redir.asp?URL=https://www2.ipsos-
szonda.hu:787/exchweb/bin/redir.asp?URL=http://www.szondaipsos.hu/>
www.szondaipsos.hu
További információ: Pintér Róbert online stratégiai igazgató (
robert.pinter at ipsos.com)
__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature
database 4059 (20090507) __________
The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.
http://www.eset.com