A nemzetközi közvélemény csaknem háromnegyede (72 százaléka), a magyarok kétharmada belenéz majd az olimpiai közvetítésekbe. A legtöbben, 65 százaléknyian televízión követik az eseményeket, 23 százaléknyian online módon, 6 százaléknyian okostelefont, 4 százaléknyian táblagépet fognak használni. A televízió és az internet a magyarok körében is preferált közvetítő eszköz lesz (63 illetve 21 százalék említette meg), de mobiltelefon segítségével csak 2 százalék kíséri figyelemmel a versenyeket, tabletet pedig erre a célra nem vesznek igénybe. A világ sportkedvelőit leginkább az atlétika és a futball (20-20%) érdekli, de viszonylag sokan kíváncsiak az úszásra (16%) és a tornára (14%) is. A magyar szurkolókat leginkább az úszás szögezi a képernyők elé (44%), de figyelmüket lekötik majd a vízilabdameccsek (13%), a focirangadók (10%) és a kajak-kenu futamok is (8%). A többség békés világeseményt remél, 63 százalék szerint az olimpiát nem árnyékolják be terrortámadások - ezek a legfontosabb megállapításai annak a felmérésnek, amelyet az Ipsos készített 24 országban 20 ezer fő megkérdezésével.

Az átlagos érdeklődés is magas (72 százalékos) az olimpiai játékok iránt, de Kínában, Dél-Koreában és Indiában szinte össznépi üggyé válhat az eseménysorozat: 92, 91 illetve 90 százalékuk állítja, hogy nézi majd a versenyeket. Legkevésbé Belgiumban, Németországban és Franciaországban mutatnak érdeklődést az eseménysorozat iránt, de még ezekben az országokban is a lakosság legalább fele (50 illetve 54-54 százaléka) tervezi, hogy nyomon követi az olimpiát. A magyarok érdeklődése az átlagosnál ugyan alacsonyabb, de a többség, 66 százalék nálunk is figyelmet szentel a közvetítéseknek.

A legtöbben, 65%-nyian televízión keresztül követik nyomon az olimpia eseményeit, de sokan használják az újabb technikai eszközöket: egynegyednyien online felületen, 6 százaléknyian mobiltelefonon, 4 százaléknyian táblagépen kattintanak rá a versenyekre, az eredményekre. A kínaiak körében is a televízió a legkedveltebb eszköz (73 százalék fogja használni), de a világon leginkább ők választanak nem hagyományos platformokat: 67% az internet közbeiktatásával, 16% a mobiltelefonján, 11% a tabletjén is nézi majd az eseményt. Érdekesség, hogy minden huszadik válaszadó határozottan jelezte, hogy letölt majd valamilyen mobil applikációt az olimpia miatt.

Világszerte az atlétika és a foci váltja ki a legnagyobb érdeklődést, 20-20 százaléknyian nézik majd meg ezeket az eseményeket a következő hetekben. A sportágak rangsorában az úszás következik (16 százalékkal), amit a torna (14%), a röplabda (5%), a tenisz (5%), a kosárlabda (4%), az ökölvívás (3%) és a kerékpározás (2%) követ. Az egyes országok a saját éremesélyeikre figyelemmel szurkolnak majd a versenyeken. Így például a kínaiak főképpen a tornára koncentrálnak, a brazilok a röplabdára, az ausztrálok az úszásra, a britek az atlétikára. A magyarok érdeklődése is főképpen az úszásra irányul (44%), de ezen kívül még a vízilabda (13%), a labdarúgás (10%), a kajak-kenu (8%) és a torna (7%) is viszonylag sokak számára hoz izgalmakat.

A nemzetközi közvélemény nagyobbik része, 63 százaléka nem tart attól, hogy az olimpiai eseményeket terrortámadások fenyegetnék. Félelmei 37 százaléknak vannak, főképpen a mexikóiak, az indiaiak és a spanyolok körében vannak aggodalmak-(54, 51 illetve 50 százalékukat jellemzi). Mi magyarok az átlagosnál jobban bízunk abban, hogy semmilyen váratlan esemény nem szakítja meg az olimpiát – 24 százalék gondol csak a legrosszabbra, 76 százalék reméli, hogy békés lesz a világverseny.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Závecz Tibor véleménykutatási igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)